Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Aktualności: archiwum (wszystkich: 5324, strona 1 z 355)

Piątnica (OSM) rozbudowuje zakład w Ostrołęce

Źródło: Tygodnik Ostrołęcki   Dodano: 2020-03-31 11:20:33

Mleczarnia Piątnica (OSM) planuje w ramach tegorocznych inwestycji rozbudować magazyn produktów mleczarskich. Odciąży on magazyn w Piątnicy. W Ostrołęce powstaną łącznie trzy typy magazynów: klasyczny, następnie magazyn wysokiego składowania i magazyn do konfekcjonowania. Pierwszy zostanie oddany w najbliższych miesiącach, dwa kolejne w ciągu najbliższych lat.

czytaj więcej »

© meiji

Japończycy inwestują w Chinach

Źródło: Forum Mleczarskie   Dodano: 2020-03-26 11:49:28

Meiji, jedna z największych firm mleczarskich na Dalekim Wschodzie, rozbudowuje linie do produkcji mleka i jogurtu w zakładzie w Suzhou (prowincja Jiangsi) w Chinach. Firma działa od 2013 r. w Suzhou i Tianjin, skąd dostarcza produkty mleczarskie na obszarze wschodnich Chin. Inwestycja jest efektem programu Wizja 2026, który ma na celu ustanowienie fundamentów wzrostu na rynkach zagranicznych, a Chiny są najważniejszym rynkiem Meiji poza wyspami macierzystymi. Wartość tej inwestycji to 2,3 mld jenów czyli 19 mln euro.

czytaj więcej »

Jędrzejowska SM sprzedana

Źródło: echodnia.eu   Dodano: 2020-03-26 10:33:38

Spółdzielnia powstała w 1903 r. i została postawiona w stan likwidacji 12 grudnia 2019 r. Od tego czasu trwały poszukiwania inwestora. W dniu 12 marca Jędrzejowską Spółdzielnię Mleczarską z siedzibą w Wodzisławiu nabyła firma Mezzo One należąca do Pawła Szostaka. Zakład nadal ma prowadzić produkcję mleczarską – pisze portal echodnia.eu. Wśród wyrobów mają pojawić się produkty regionalne.

Władze samorządowe deklarują chęć pomocy i zwolnienie zakładu z podatku od nieruchomości w całości lub części.

czytaj więcej »

© hochland polska

Hochland Polska: Do 30% Polaków trawi laktozę nieefektywnie

Źródło: Hochland Polska   Dodano: 2020-03-26 08:54:38

– Konsumenci chcą mieć jak najwięcej informacji na temat produktów znajdujących się na rynku – mówi Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Wyniki przeprowadzonych badań wskazują na to, że od 15 do 30% Polaków trawi laktozę nieefektywnie. Ten typ nietolerancji pokarmowej rzadko jest wrodzony – najczęściej pojawia się z upływem czasu. Choć nie można jej wyleczyć, to – przy wyborze odpowiednich produktów – nie oznacza konieczności rezygnacji z ulubionych smaków.

czytaj więcej »

© forum mleczarskie

Czy Aldi właśnie się łączy?

Źródło: USDA   Dodano: 2020-03-23 17:28:59

Rynek retail w Niemczech jest podzielony następująco: Rewe 25,3%, Edeka 17,3%, Lidl 17,2%, obie sieci Aldi 13%, Amazon 6,6%, inni 20,6%. Według doniesień prasowych Aldi Nord i Aldi Süd planują połączenie do 2022 r.

Aldi jest jednym z największych sprzedawców żywności na świecie, posiadającym sklepy na czterech kontynentach. Połączenie stworzyłoby silny podmiot handlowy w globalnym handlu detalicznym żywnością. Obie firmy unikają komentarzy. Nie jest to też pierwsza informacja na ten temat - w przeszłości było wiele spekulacji w tej kwestii.

czytaj więcej »

Radomsko (OSM) wystawiło zakład w Nowym Targu na sprzedaż

Źródło: Tygodnik Podhalański   Dodano: 2020-03-23 14:05:20

Jak podaje Tygodnik Podhalański 28 lutego na nadzwyczajnym zebraniu przedstawicieli Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Radomsku zapadła decyzja zbycia nieruchomości w Nowym Targu. W uchwale wymienione są numery sprzedawanych działek o łącznej powierzchni 2,5 ha plus prawo użytkowania wieczystego kolejnych 3 ha wraz z zabudowaniami, budowlami i infrastrukturą techniczną.

Uchwałę poparło 23 przedstawicieli, przeciw było 8.

czytaj więcej »

Opinia Polskiej Izby Mleka o F2F na stronie KE

Źródło: Polska Izba Mleka   Dodano: 2020-03-23 09:37:46

Polska Izba Mleka jako jedyna polska organizacja branży mleczarskiej zaopiniowała strategię Farm to Fork, zwaną w Polsce „od pola do stołu”, na stronie Komisji Europejskiej. Opracowana przez Komisję Europejską strategia „od pola do stołu” ma na celu osiągnięcie europejskiego systemu zrównoważonej żywności, obejmującego trzy jakościowe filary zrównoważonego rozwoju, takie jak: społeczny, żywieniowy, środowiskowy, a także aspektu ekonomicznego. Strategia skupia się na ochronie różnorodności biologicznej, wydajności wody i energii, marnotrawienia żywności, opakowań i redukcji emisji gazów cieplarnianych.

czytaj więcej »

Ceny skupu mleka w lutym 2020 r.

Źródło: KZSM Zw. Rew za GUS   Dodano: 2020-03-20 15:53:12

Według Głównego Urzędu Statystycznego cena skupu mleka w lutym 2020 r. wyniosła 137,38 zł/1 hl i była niższa o 0,5% niż w lutym 2019 r. Cena skupu mleka w odniesieniu do stycznia 2020 r. była o 0,1% wyższa.

Najwyższe ceny w lutym 2020 r. wg województw:

opolskie 142,37 zł/1 hl

lubuskie 141,58 zł/1 hl

podlaskie 141,44 zł/1 hl

Najniższe ceny w lutym 2020 r. wg województw:

małopolskie 128,33 zł/1 hl

łódzkie 129,24 zł/1 hl

świętokrzyskie 132,29 zł/1 hl

czytaj więcej »

© mlekpol (sm)/v5

Łaciate w nowej kampanii na 25-lecie najbardziej rozpoznawanej marki mleka w Polsce

Źródło: Mlekpol (SM)/V5   Dodano: 2020-03-20 15:20:24

– Mleko Łaciate jest najbardziej znanym i najczęściej nagradzanym produktem w swojej kategorii. Ponad 20 nagród w ostatnich 5 latach i kilkanaście dla samej marki potwierdzają, że Mlekpol posiada w swojej ofercie wyjątkowy produkt. Łaciate to dla wielu z nas pierwsze mleko UHT, które dokładnie 25 lat temu pojawiło się na rynku w naszym kraju. Jubileusz jest doskonałą okazją, żeby podkreślić najważniejsze wartości związane i kojarzone z Łaciatym – bliskość domu, natury, swojskość i naturalne pochodzenie – mówi Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu mleczarni Mlekpol (SM) w Grajewie. – Powinniśmy pamiętać, że Łaciate to marka z humorem, lubiana przez konsumentów i budząca pozytywne skojarzenia, stąd nasz pomysł na jubileuszową kampanię – dodaje Małgorzata Cebelińska.

czytaj więcej »

© mlekpol (sm)

Mlekpol (SM): Polacy coraz częściej doceniają sery o intensywnym smaku

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-03-17 09:07:09

– Coraz chętniej sięgamy po sery podpuszczkowe, potocznie zwane serami żółtymi – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu w Mlekpol (SM). – Polacy zaczęli odkrywać ich bogactwo i eksperymentować z nowymi smakami. Można powiedzieć, że uczymy się serów, sposobów na ich spożywanie oraz zastosowania w kuchni. Coraz częściej potrafimy docenić intensywny smak i aromat wynikający z długiego i tradycyjnego dojrzewania, jak w serze Gouda i Ementaler pod marką Senator czy sera twardego Jantar. Chętnie sięgamy też po smakowe odmiany swoich ulubionych gatunków serów – w ten trend doskonale wpisuje się gouda z pieprzem i z ziołami z Mlekpolu.

czytaj więcej »

Szwajcaria: Emmi buduje linię produktów wegańskich. – Produkt Emmi powinien trafić do koszyka tych konsumentów

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-03-15 14:03:36

Linia produktów roślinnych Beleaf z alternatywnymi napojami i koktajlami na bazie migdałów lub owsa jest odpowiedzią Emmi na rosnące zapotrzebowanie na żywność wegańską. Rodzina napojów kawowych Emmi również wzbogaciła się o produkt wegański: Emmi Caffè Drink Almond Macchiato. Nowe produkty stanowią alternatywę dla importowanych zamienników mleka.

Coraz więcej konsumentów od czasu do czasu je wegetariańskie lub wegańskie jedzenie. Ten trend będzie kontynuowany – mówią specjaliści w Emmi. W krajach takich jak USA jest już znacznie bardziej zaawansowany. Produkty Beleaf są odpowiedzią na ten trend.

czytaj więcej »

© grupa polmlek

Grupa Polmlek: Wdrażamy desery wegańskie Nutri Vege

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-03-15 13:35:50

– Desery mleczne to kategoria, która w ostatnim okresie dość mocno ewoluuje – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu w Grupie Polmlek. – Z jednej strony wciąż dużym zainteresowaniem cieszą się klasyczne desery typu Poezja Lux, który niezmiennie jest liderem w kategorii puddingów i wciąż ma duże grono odbiorców. Z drugiej strony konsumenci coraz częściej poszukują nowości, alternatywnych rozwiązań, nieoczywistych, oryginalnych połączeń i egzotycznych smaków. Aby zaspokoić oczekiwania obu grup, właśnie wprowadzamy na rynek dwa nowe smaki deseru Poezja Lux: toffi i waniliowy, w których aksamitny budyń przykryty jest puszystą pianką z bitej śmietany, a dla tych, którzy poszukują nowości, mamy propozycję deserów alternatywnych Nutri Vege. To produkty w 100% wegańskie, na bazie miazgi kokosowej, z dodatkiem owoców. Tę kategorię będziemy rozwijać o kolejne smaki i kompozycje dodatków. Udział produktów wegańskich na rynku stale rośnie.

czytaj więcej »

© torpol

Torpol: Wdrażamy technologię produkcji nowych wyrobów

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes   Dodano: 2020-03-15 13:19:07

– Urządzenia do pakowania, poszukiwane przez producentów produktów mlecznych proszkowych w Europie i w Polsce, to szerokie zagadnienie – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Monika Lipska, Dyrektor Rozwoju i Handlu w firmie Torpol. – Branża mleczarska kieruje się bezpieczeństwem produktu, co jest oczywiste z punktu widzenia konsumenta. Firma Torpol przez 30 lat gromadziła doświadczenia produkcyjne, śledziła trendy technologiczne, uczestniczyła w wielu branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, co uwrażliwiło ją na wszystkie sygnały i konkretne oczekiwania producentów żywności. Znając kierunek rozwoju przedsiębiorstw partnerskich nieustannie stawiamy na wysoki poziom innowacji technologicznej naszych urządzeń. Dysponujemy zautomatyzowanym parkiem maszynowym, ekstruderem do produkcji folii oraz wielokolorową, nowoczesną drukarnią fleksograficzną z centralnym cylindrem.

czytaj więcej »

Polska Izba Mleka: Koronawirus nie przenosi się przez żywność

Źródło: Polska Izba Mleka   Dodano: 2020-03-11 15:38:48

Nie ma dowodów na to, że żywność jest drogą lub źródłem przenoszenia koronawirusa – ogłosił Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA), który monitoruje sytuację związaną z wybuchem choroby koronawirusowej (COVID-19).

Konsumenci mogą odetchnąć z ulgą, nie należy obawiać się żywności – również tej pochodzenia zwierzęcego. EFSA dowodzi, że badania prowadzone podczas poprzednich zachorowań spowodowanych przez pokrewne koronawirusy, czyli koronawirus zespołu ostrej niewydolności oddechowej (SARS-CoV) i koronawirus zespołu oddechowego na Bliskim Wschodzie (MERS-CoV) pokazały, że nie przenoszą się one przez żywność. Poza tym rozprzestrzenianie się wirusa jest monitorowane przez naukowców na całym świecie i nie pojawiły się na razie żadne doniesienia mówiące o przenoszeniu go przez żywność.

czytaj więcej »

© frąckowiak (zpsih)

Frąckowiak (ZPSiH): Detalistom zaczęło zależeć na produktach z czystą etykietą

Źródło: Forum Mleczarskie Handel   Dodano: 2020-03-10 16:11:03

– Czysta etykieta, prosty i krótki skład jest teraz w modzie – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Grzegorz Marciniak, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w firmie Frąckowiak (ZPSiH). – W zakresie serów smażonych Frąckowiak to jednak żadna nowość. Czysta etykieta to nasz atut od zawsze. To prawda, że jeszcze kilka lat temu był informacją, która nie powodowała zachwytu, gdyż czysta etykieta produktu była tak rzadka, że detalistom nie chciało się na to zwracać uwagi, a konsumenci nie wierzyli, że tak może jeszcze być. Na szczęście trend się odwrócił.

czytaj więcej »

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25