Danone zyskuje na sprzedaży jogurtów na nowych rynkach
Grupa Danone, największy światowy producent jogurtów, zanotowała wyższy zysk w pierwszej połowie 2010 r., między innymi z powodu większej sprzedaży jogurtu Activia w Chinach i Indonezji.
Dochód netto wzrósł do 848 mln. euro (1,1 mld. $) z 772 mln. euro w zeszłym roku. Sprzedaż organiczna, która wyklucza akwizycje i wahania walutowe, wzrosła o 7% w pierwszej połowie 2010 r.
Nowe rynki generują ponad 40% sprzedaży koncernu – to więcej niz u największego rywala grupy Nestle. Goldman Sachs szacuje, że w tych krajach dzięki podwyżkom dochodów powstanie nowa dwumiliardowa grupa konsumentów klasy średniej do 2025 r.
W dziale świeżych produktów mlecznych, sprzedaż wzrosła o 6,6% w drugim kwartale 2010 w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Wolumen sprzedaży wzrósł o 9,3%. Wyjątkowo silny wzrost dotyczył Stanów Zjednoczonych, Brazylii, Meksyku, Argentyny i Japonii.