1. Aktualności
  2. Świat

Dairy Crest – w pierwszym kwartale dalszy wzrost sprzedaży mleka i markowych produktów wysokiej jakości

Źródło: Dairy Crest
Autor: Barbara Wiercińska

Pierwszy kwartał 2010 był bardzo korzystny dla Dairy Crest. Przedsiębiorstwo skoncentrowało się na sprzedaży produktów markowych wysokiej jakości, redukowaniu kosztów i oszczędnościach.

Opłaciła się strategia inwestowania w pięć marek kluczowych (Cathedral City, Country Life, Clover, Frijj i St Hubert Omega 3), których całkowita sprzedaż wzrosła o 3% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.
Wzrosła również sprzedaż mleka Dairy Crest w największych sieciach supermarketów, a zwłaszcza mleka w torebkach, które są sprzedawane do użytku w opatentowanych dzbankach o nazwie Jugit. Poza sprzedażą w Sainsbury’s firma rozpoczęła również próbną sprzedaż w Tesco. Wzrasta także sprzedaż bezpośrednia – klienci przez Internet mogą zamówić usługę mleko-pod-drzwi. Dairy Crest dalej inwestować w zakłady produkujące mleko spożywcze, aby podnosić ich wydajność.
Przedsiębiorstwo w dalszym ciągu redukuje koszty. Zamierza poczynić oszczędności podobne do tych z ubiegłego roku finansowego. Tak jak podano wcześniej, Dairy Crest sprzedało udziały w Wexford Creamery Limited do 30%, co pozwoliło zmniejszyć dług netto o 9 mln. euro.