1. Aktualności
  2. Świat

Za sprawą zdrowej żywności w sektorze private label w 2009 r. najwyższy wzrost w historii

Źródło: foodnavigator-usa.com
Autor: Barbara Wiercińska

Sektor private label ma największą sprzedaż w historii pod względem wolumenu, przychodu oraz udziału w rynku – wynika z danych PLMA (Private Label Manufacturers Association).

Wzrost w sektorze private label zawdzięczamy w dużej mierze recesji, ale również temu, że producenci skoncentrowali się ostatnio na poprawie jakości produktów sprzedawanych pod markami własnymi oraz poszerzyli asortyment. Mówi się, że sprzedaż produktów private label może być dobra również w trakcie ożywienia gospodarczego.
Sprzedaż produktów private label ruszyła na szeroką skalę w 2008 r., a sektor powiększył się znowu w zeszłym roku o dodatkowe 1,8 mln. sprzedanych produktów, czyli o 2,7 mld. $, aby osiągnąć całkowitą sprzedaż 86,4 mld $. W tym samym okresie sprzedaż markowych produktów spadła o 2,1 mln. sztuk.
Fakt, że produkty private label sprzedają się dobrze podczas okresu recesji jest dobrze znany. Można było obserwować wzrost sektora marek własnych w latach 2001-2003 oraz 1990-1991. W roku 2009 udział marek własnych rynku osiągnął jednak rekordowe 23,7 %.
Według agencji badawczej Mintel do najszybciej rosnących kategorii private label należy zdrowa żywność, która nie zawiera tłuszczów trans, tłuszczów nasyconych oraz produkty pełnozbożowe i zawierające antyoksydanty. Mintel twierdzi, że jest to wynik usiłowań producentów żywności marek własnych, aby prześcignąć swoich rywali w dziedzinie innowacji.