1. Aktualności
  2. Świat

Tesco – w pierwszym kwartale sprzedaż wzrosła o 8,2 %. Bardzo słaby wynik w Wielkiej Brytanii.

Źródło: FlexNews
Autor: Barbara Wiercińska

Brytyjska sieć supermarketów Tesco zanotowała 8,2% wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale 2010 r. Sprzedaż w sklepach w Wielkiej Brytanii wzrosła jednak tylko o 0,1 % przez 13 tygodni do 30 maja 2010 r. – to jeden z najgorszych wyników w tym kraju od wielu lat.
Brytyjskie sklepy spożywcze walczą ze stagnacją inflacji cen żywności oraz z niechęcią konsumentów do wydawania pieniędzy w czasie, gdy rząd podwyższa obciążenia podatkowe i tnie wydatki, aby zredukować dług publiczny.

J. Sainsbury, trzecia co do wielkości sieć sklepów spożywczych w Wlk. Brytanii prawdopodobnie zanotuje w pierwszym kwartale wzrost sprzedaży w tym kraju o 0,2%.
Tesco, którego dochód pochodzi w 2/3 z Wlk. Brytanii, podało, że sprzedaż za granicą wzrosła o 11,9% (z zachowaniem aktualnych kursów wymiany walut i wyłączając benzynę).
W zeszłym tygodniu grupa zaskoczyła inwestorów informacją, że dyrektor Terry Leahy odchodzi w marcu 2011 r., a zastąpi go Philip Clarke, zarządzający do tej pory w Azji i Europie kontynentalnej.