1. Aktualności
  2. Świat

Indie: Mother Dairy chce otworzyć własne sklepy detaliczne

Źródło: business-standard.com
Autor: Barbara Wiercińska

Mother Dairy, jeden z największych indyjskich przetwórców mleka, planuje stworzyć sieć dyskontów pod nazwą Gaurav Stores aby wprowadzić na indyjski rynek całą gamę swoich produktów. Według źródeł firmowych, planuje się na początku otworzyć 350 sklepów firmowych w Nowym Delhi oraz 200 dyskontów w Bombaju, a później stopniowo rozszerzać sieć we wszystkich większych miastach.

Przedsiębiorstwo posiada już całą sieć stoisk w Delhi, na których sprzedaje się produkty mleczne. Nowy koncept został wprowadzony, aby zapewnić marce lepszą widoczność oraz aby umocnić pozycję firmy w obliczu rosnącej konkurencji.
Według Sanjay Sinha, szefa Mother Dairy Fruit and Vegetable Ltd, cała operacja detaliczna zostanie przeprowadzona na drodze franchisingu.
Powiedział, że pierwszy etap zostanie wprowadzony do końca roku, a o realizacji etapu drugiego zdecyduje się po zakończeniu etapu pierwszego. Produkty Mother Dairy będą również dostępne w wielomarkowych sieciach detalicznych oraz niezależnych sklepach kirana, ale w Gurav Store będzie będzie sklepem one-stop, gdzie będzie można dostać wszystkie produkty Mother Dairy.
– Mother Dairy zanotowała w zeszłym roku 30% wzrost (liczony rok-do-roku) w biznesie produktów i 10% wzrost w biznesie mlecznym. Nowa inicjatywa jest konieczna, aby zmierzyć się z twardą konkurencją – twierdzi Purnendu Kumar z Technopak, prominentnej firmy consultingowej dla detalistów. Powiedział, że przetwarzanie 3,2 mln. litrów mleka dziennie to wystarczająca ilość, aby pokryć zapotrzebowanie przez następne kilka lat.