1. Aktualności
  2. Polska

Mlekpol (SM): Segment jogurtów typu greckiego wrażliwy na lockdown

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© mlekpol (sm)

– Można powiedzieć, że rynek jogurtu typu greckiego jest ukształtowany. Każdy sklep z ladą chłodniczą średniej wielkości, posiada go w swojej ofercie. Podczas pandemii, a zwłaszcza w czasie lockdownów, nie odczuliśmy zwiększonej sprzedaży na rynku detalicznym, natomiast w branży HoReCa odnotowaliśmy znaczący spadek – opisuje sytuację Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu w mleczarni Mlekpol (SM).

– Jogurt typu greckiego wywodzi się z kuchni bliskowschodniej i śródziemnomorskiej. Jest to wysokobiałkowy produkt o gęstej konsystencji. W Polsce pojawił się całkiem niedawno. Nasi konsumenci zapoznali się z tym produktem, dzięki podróżom do takich krajów jak Grecja, Bułgaria, czy Turcja. Odwzorowując greckie specjalności używamy go do sosu tzatziki, jako dodatek do pikantnych potraw, składnik marynat do grillowanych mięs. Jest też chętnie wykorzystywany do deserów – np. podawany z miodem, ziarnami, czy owocami, ale też jako składnik serników na zimo w wersji fit. W Polsce dodatkowo wykorzystujemy go jako mniej kaloryczny zamiennik śmietany w zupach i sosach oraz majonezu w sałatkach. Przyspiesza metabolizm jest również polecany osobom, które chcą zbudować masę mięśniową i dostarczyć organizmowi białka, wapnia i witaminy B12 – mówi Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu w mleczarni Mlekpol (SM).

Ostatnie wiadomości o firmie