1. Aktualności
  2. Świat

Belgia: Milcobel umacnia swoją pozycję w sektorze mozzarelli

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© milcobel

Spółdzielnia mleczarska Milcobel ogłosiła przejęcie firmy Kaasbrik produkującej sery konfekcjonowane, a zlokalizowanej w Halen w Limburgii. To przejęcie jest częścią strategii Milcobel, która koncentruje się na wzmocnieniu orientacji na klienta i osiągnięciu większej wartości dodanej swoich produktów. Dzięki temu przejęciu Milcobel umacnia swoją pozycję jednej z wiodących na świecie firm produkujących, przetwarzających i sprzedających mozzarellę.

Rodzinna firma Kaasbrik zatrudnia około 30 pracowników i produkuje 10 500 ton sera, a jej obrót wynosi 40 mln euro. W ciągu ostatnich 30 lat firma pozycjonowała się jako specjalista w tarciu mozzarelli z silną pozycją na rynku. Firma specjalizuje się w tarciu, pakowaniu i sprzedaży innych twardych i półtwardych serów (tj. cheddar, emmental, sery topione, itp.), analogów na rynek profesjonalny (B2B). Dzięki dużemu doświadczeniu w dziedzinie mozzarelli oraz spersonalizowanym i elastycznym rozwiązaniom w zakresie krojenia, opakowań, formatów i cen, Kaasbrik może oferować różne rozwiązania zgodnie ze specyfikacją klienta. W związku z tym Milcobel rozszerza swoje portfolio marek własnych o marki Kaasbrik i Pizzaiolo. Kaasbrik ma klientów w ponad 20 krajach w Europie, Azji, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Nils van Dam, CEO Milcobel skomentował ten fakt następująco: – Przejęcie Kaasbrik pozwala nam umocnić naszą pozycję jako głównego gracza na globalnym rynku mozzarelli. Istnieje bardzo duża komplementarność między Milcobel i Kaasbrik. Mozzarella to trudny produkt wysokiej jakości, który wymaga niezbędnej wiedzy fachowej, a w Kaasbrik znaleźliśmy idealnego partnera.

Johan De Turck, Prezes Zarządu Kaasbrik, potwierdził: – Cieszę się, że Kaasbrik przeszedł w ręce silnej belgijskiej firmy, która wyznaje te same wartości. Jestem niezmiernie dumny z tego, co osiągnęliśmy z naszym zespołem w ostatnich latach. Moja córka Karlien pozostanie Dyrektorem Generalnym i nadal będzie czuwać nad rozwojem firmy.

Francis Relaes, Dyrektor Zarządzający działem Dairy Premium Ingredients w Milcobel, jest bardzo zadowolony z tego połączenia: – To przejęcie doskonale wpisuje się w strategiczne plany, które założyliśmy w naszej jednostce biznesowej w zeszłym roku. Dzięki Kaasbrik możemy jeszcze bardziej zoptymalizować nasz poziom usług i koncentrację na kliencie. Na rynkach eksportowych występują ciekawe synergie. W tym w Azji, gdzie konsumpcja mozzarelli rośnie i gdzie firma Milcobel zdobyła już silną pozycję rynkową w ostatnich latach.

Milcobel przejmie całą kadrę od Kaasbrik i zachowa zakład jako oddzielną jednostkę produkcyjną. Ta działalność operacyjna zostanie zintegrowana z działalnością Dairy Premium Ingredients.

Milcobel to najważniejsza belgijska firma mleczarska ze spółdzielczymi udziałowcami. Grupa Milcobel posiada 6 oddziałów w Belgii i Francji. W 2020 r. firma przetworzyła 1,8 mld litrów mleka na ser, masło, mleko w proszku, lody, napoje mleczne, śmietanę i serwatkę. Oprócz marek własnych (m.in. Brugge Cheese and Butter, Nazareth, Dixmuda, Inco, Binco, Incolac) oraz produktów private label dla dużych sieci supermarketów, Milcobel produkuje surowce i składniki dla przemysłu spożywczego (m.in. mozzarellę). Milcobel od ponad 20 lat jest liczącym się graczem w segmencie mozzarelli. Milcobel handluje z klientami w ponad 100 krajach.