1. Aktualności
  2. Polska

Łowicz (OSM): Podczas pandemii ucierpiała sprzedaż kefirów w małych opakowaniach. Mimo to utrzymaliśmy sprzedaż na podobnym poziomie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© łowicz (osm)

– Rok 2020 był wyzwaniem dla wszystkich branż, również dla nas – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Iwona Grzybowska, Prezes Zarządu w mleczarni Łowicz (OSM). – Gwałtownie zmieniły się zachowania konsumentów, dotychczasowe zachowania zakupowe, przyzwyczajenia i tym samym codzienny styl życia. Ograniczenia w przemieszczaniu się, skierowanie na pracę zdalną, spowodował mniejsze zapotrzebowanie i tym samym popyt na produkty „on the go”, do których zaliczane są przecież produkty fermentowane. Zauważyliśmy, że ucierpiały produkty w opakowaniach o mniejszej gramaturze na korzyść większej gramatury, czyli 1 l. Kategoria kefirów Łowicz (OSM) w poprzednim roku utrzymała sprzedaż na podobnym poziomie, co w roku 2019. Było to możliwe m. in. dzięki wprowadzeniu innowacji w postaci Kefiru Kaukaskiego, który jest źródłem błonnika wytwarzanego z laktozy z mleka podczas procesu produkcji, wielokrotnie nagradzanego na wydarzeniach branżowych – podkreśla Iwona Grzybowska.

– Niemniej jednak „odmrażanie” gospodarki i powrót do pracy stacjonarnej niesie perspektywy i oczekiwania na nadchodzący sezon letni, w którym oczywiście królują orzeźwiające i sycące kefiry. Wychodząc naprzeciw nadchodzącemu trendowi na ten sezon przygotowaliśmy Kefir w butelce 500 ml – idealny format do wypicia na raz, zabrania ze sobą do pracy, na drogę – na spacer, do samochodu, na wycieczkę – zachęca Prezes Zarządu w mleczarni Łowicz (OSM).

– W naszej opinii kefir zdobył popularność i podbił serca konsumentów swoją naturalnością, smakiem i „czystą etykietą” i to właśnie wersja naturalna, bez dodatków owocowych będzie dominowała na rynku. Marki konkurencyjne podejmują się wariantów smakowych, ale nie zauważaliśmy, żeby jakikolwiek do tej pory pozostał w stałej ofercie.

Ostatnie wiadomości o firmie