1. Aktualności
  2. Polska

CMR: Podsumowanie sprzedaży serów twarogowych przed Wielkanocą

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
dr Magdalena Wilgatek © cmr

– Sery twarogowe to kategoria której sezonowość przypada w okresie świąt – zarówno Bożego Narodzenia jak i Wielkanocy – mówi portalowi Forum Mleczarskie dr Magdalena Wilgatek, Analityk w CMR. – W tygodniu poprzedzającym Wielkanoc sprzedaż wolumenowa serów twarogowych w sklepach małoformatowych była ponad 2-krotnie wyższa niż średnia tygodniowej sprzedaży w całym 2020 roku. Podobnie sytuacja kształtowała się już na 2 tygodnie przed świętami. Dla porównania podczas przygotowań bożonarodzeniowych konsumenci robią zakupy świąteczne już nawet 3 tygodnie przed świętami. Jednak największy pik sprzedażowy dla tej kategorii przypada w tygodniu poprzedzającym święta.

– W kategorii serów twarogowych największe udziały w małych sklepach skupia OSM Piątnica, SM Mlekpol oraz Grupa Polmek. Warto wspomnieć, że znaczącą rolę w tej kategorii odgrywają również produkty marek własnych. W ciągu roku najpopularniejszym serem twarogowym jest twaróg wiejski półtłusty w pudełku 250 g (OSM Piątnica), jednak w okresie Wielkanocy na popularności zyskują duże 1 kg opakowania do wypieków, najczęściej w typowych wiaderkach. Najczęściej kupowanym wariantem sera twarogowego do wypieków podczas tegorocznych przygotowań do Wielkanocy był wariant twaróg śmietankowy do wypieków President (Lactalis) w pudełku 1 kg. Średnia cena jaką konsument musi zapłacić za 1 kg sera twarogowego w małym sklepie to 8,50 zł – dodaje dr Magdalena Wilgatek, Analityk w CMR.