1. Aktualności
  2. Świat

Chiny: Mengniu Dairy gorzej zniosło epidemię COVID-19

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

Wyniki finansowe za 2020 r. pokazują niezbicie, że dalekowschodni tygrys, który przyzwyczaił nas do szybkich wzrostów, osłabł. Przychody największej chińskiej firmy mleczarskiej spadły z 79 mld RMB do 76 mld RMB tj. o 3,8%. W przeliczeniu na walutę europejską jest to spadek z 9,84 mld euro na 9,47 mld euro. Zysk netto spadł o 18% do 3,5 mld RMB tj. do 438 mln euro. Firma tłumaczy, że spadki mają związek z rozmaitymi czynnikami, w tym zakupami i sprzedażą podległych spółek zależnych: Shijiazhuang Junlebao Dairy i Bellamy’s Australia Limited. Przyznaje jednak, że poniosła dodatkowe koszty związane z zapobieganiem epidemii, zabezpieczeniem zakładów i pracowników. Grupa poniosła też dodatkowe koszty marketingu i sprzedaży w celu zmniejszenia zapasów i wznowienia normalnej sprzedaży.

Mengniu udało się rozwinąć nowe kanały sprzedaży, w tym platformy handlu elektronicznego, rozwinąć dostawy do domu, zwiększyć obecność na zewnętrznych platformach zakupowych oraz obecność w mediach społecznościowych jak WeChat.