1. Aktualności
  2. Polska

Frąckowiak (ZPSiH): Polacy racjonalizują zakupy. Więcej uwagi zwracają na polskie pochodzenie i jakość

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© frąckowiak (zpsih)

– Pandemia już zmieniła i z pewnością nadal będzie miała duży wpływ na zwyczaje zakupowe Polaków – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Grzegorz Marciniak, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w firmie Frąckowiak (ZPSiH). – Pewne odgórne ograniczenie w dostępie do sklepów oraz strach przed zarażeniem powodują racjonalizację zakupów zarówno pod kątem ilości kupowanych produktów, jak i ich jakości (a może przede wszystkim). Widać, że Polacy na pewno kupują rozważniej niż kiedyś, co w kontekście żywności oznacza mniej, ale na przykładzie domowych serów smażonych Frąckowiak można zauważyć, że konsumenci zwracają coraz baczniejszą uwagę na jakość, polskie pochodzenie i czysty skład żywności.

– Polacy niewątpliwie czują potrzebę – z jednej strony – wspierania polskiej gospodarki poprzez kupowanie rodzimych produktów, a z drugiej wobec grożącego niebezpieczeństwa pandemicznego chcą dbać o swoje zdrowie, coraz częściej czytając etykiety, chcąc wybierać produkty naturalne, wysokiej jakości i smaczne. Sery smażone Frąckowiak są przykładem takich właśnie produktów. Tradycyjne, regionalne, z czystą etykietą, a więc zdrowe i przy tym smaczne jak kiedyś. Wielu Polakom przypominają one smaki dzieciństwa. Oceniamy, że pandemia w pewien sposób uwrażliwiła konsumentów na jakość, smak i zdrowotną wartość płynącą z kupowanej żywności – podsumowuje Grzegorz Marciniak, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w firmie Frąckowiak (ZPSiH).