1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Sprzedaż serów twardych w Polsce przyspieszyła

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Rynek serów twardych rozwija się dynamicznie i rośnie o 13,5% rocznie (wartość, źródło: Nielsen MAT SEP 2020 vs. MAT SEP 2019) – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Także rynek serów typu holenderskiego rozwija się dynamicznie, czego najlepszym przykładem jest Gouda, która nie bez powodu zajmuje tak ważne miejsce wśród najpopularniejszych serów holenderskich. To głównie za sprawą jej słonecznego koloru, przyjęła się nazwa „żółty ser” w odniesieniu do wszystkich dojrzałych serów.

– Do jej najważniejszych kulinarnych walorów zaliczyć można z pewnością delikatny smak, subtelny zapach, kremową konsystencję i wszechstronność zastosowań. Nic dziwnego, że zdobyła szerokie uznanie wśród smakoszy na całym świecie – podkreśla Jacek Wyrzykiewicz.

– Wywodzi się z okolic holenderskiego miasta Gouda – i jemu zawdzięcza swą nazwę. Jest wyjątkowym gatunkiem sera – do tego stopnia, że metoda jej wytwarzania w świecie serowarskim nazywana jest holenderską. Na czym ona polega? W produkcji stosowane są tu nieco niższe temperatury, a dodatkowo wypłukiwany jest nadmiar laktozy. Dzięki temu sery zyskują delikatny, lekko słodkawy smak. Pełne mleko, którego używa się w procesie produkcji, dodaje z kolei charakterystycznych, maślanych nut. Gouda to ser półtwardy. Ma idealnie zrównoważoną konsystencję – jest na tyle miękka, że rozpływa się w ustach i na tyle twarda, by łatwo można było pokroić ją w plastry. Wyróżnia ją zwarty, jednolity miąższ – wskazuje nasz rozmówca.

Ostatnie wiadomości o firmie