1. Aktualności
  2. Polska

Grupa Polmlek: Stwierdzamy ogromne zainteresowanie produktami dla wegan w handlu detalicznym

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© grupa polmlek

– Grupa Polmlek nieustannie rozwija portfolio produktów dedykowanych dla wegan i wegetarian – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Joanna Kołodyńska Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. – Jest to bardzo silnie rozwijająca się kategoria, a producenci na całym świecie widzą w żywności alternatywnej ogromny potencjał. Jest to niewątpliwie trend inspirowany nie tyle modą, co wzrostem świadomości konsumenckiej i koniecznością szukania proekologicznych rozwiązań na każdym etapie życia. Ciekawostką jest fakt, że jeden dzień diety wegańskiej pozwala oszczędzić 1500 litrów wody, co odpowiada ilości wody zużywanej w ciągu dwóch tygodni standardowych kąpieli pod prysznicem jednej osoby. Produkcja żywności wyłącznie z komponentów roślinnych to także redukcja emisji CO2 do atmosfery, jest też znacznie wydajniejsza, jeśli chodzi o użytkowanie terenu. Dieta wegańska to przyszłość.

– To nie moda – to zmiana filozofii życiowej. Obserwując rozwój marki Nutri Vege na rynku krajowym możemy stwierdzić ogromne zainteresowanie ze strony dużych partnerów handlowych. Z dobrym przyjęciem spotkaliśmy się również w hurcie, choć tam jest nieco mniejsza rotacja, ponieważ w kanale tradycyjnym trudniej adaptują się wszelkiego rodzaju nowości – wskazuje Joanna Kołodyńska.

– Nutri Vege broni się wysoką jakością i doskonałym smakiem zarówno napojów alternatywnych, jak i deserów z żywymi kulturami bakterii. W najbliższym czasie dodamy do oferty plastry wegańskie i kanapkowe pasty do smarowania. Zaskoczymy smakami i podbijemy serca wegańskich smakoszy – zapowiada Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek.