1. Aktualności
  2. Świat

Węgry: W 2009 o 28% wzrósł wolumen sprzedaży jogurtów probiotycznych

Źródło: www.ceeretail.com
Autor: Barbara Wiercińska

W porównaniu z rokiem 2008 sprzedaż jogurtów na Węgrzech wzrosła o 12% biorąc pod uwagę wartość sprzedaży oraz o 15% jeżeli chodzi o wolumen. Według MEMRB konsumenci na Węgrzech coraz bardziej doceniają wartość zdrowego trybu życia, a producenci aktywnie promują swoje produkty. Wzrost sprzedaży jogurtu przewyższył parametrami dynamikę węgierskiego rynku FMCG, który w ciągu omawianego okresu czasowego wzrósł jedynie o 3% w kategorii wartości.

Na uwagę zasługuje przede wszystkim sprzedaż jogurtów probiotycznych, których wartość sprzedaży wzrosła o 24%, a wolumen sprzedaży powiększył się o 28%. Aktualnie 46% zysku generowanego ze sprzedaży jogurtów to zysk ze sprzedaży jogurtów probiotycznych. Sprzedaż probiotycznych jogurtów pitnych wzrosła najbardziej w kategorii jogurtów probiotycznych, bo aż o 34% i osiągnęła 25,5 mln euro.