1. Aktualności
  2. Świat

Hiszpania: Capsa Food nabywa 50% udziałów w Lácteas Flor de Burgos

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Celem transakcji jest tworzenie wspólnej marki łączącej mocne strony i wartości obu firm w segmencie serów. Choć Capsa Food to wiodąca mleczarnia na Półwyspie Iberyjskim, to w segmencie serów uzyskiwała zaledwie 22 mln euro przychodów. Łączne obroty obu firm w segmencie serowym wyniosą odtąd 95 mln euro. Da to firmie Capsa Food miejsce w pierwszej dziesiątce dostawców serów w Hiszpanii.

Lácteas Flor de Burgos należała dotąd w całości do rodziny Angulo, która rozpoczęła działalność na rynku serów w 1915 r. Obecnie czwarte pokolenie rodziny produkuje świeże sery pod marką „Flor de Burgos”, a także ma nowoczesny zakład z wydajną produkcją w miejscowości Burgos.

W 2019 r. Burgos odnotowała wzrost sprzedaży o 16,5% w porównaniu z rokiem poprzednim i 175% w ciągu ostatnich pięciu lat. Obrót Capsa Food w 2018 r. wyniósł 738 mln euro, o 6,1% więcej niż w 2017 r.

Zarządzanie zakładem pozostanie w gestii rodziny Angulo, która posiada specjalistyczną wiedzę i know-how w tej dziedzinie oraz nowoczesne i zaawansowane technologicznie obiekty. Capsa Food wniesie do projektu swoje doświadczenie w rozwijaniu wiodących marek i zarządzaniu nimi, a także siłę sprzedażową w różnych kanałach dystrybucji.

Dzięki tej konsolidacji Capsa Food spodziewa się zamknąć 2020 r. z przychodami przekraczającymi 800 mln euro.