1. Aktualności
  2. Świat

Francja: Grupa Bel będzie neutralna pod względem emisji i stawia na produkty hybrydowe z mleka i roślin

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Grupa Bel, jedna z czołowych mleczarni francuskich pokłada duże nadzieje w segmencie zdrowych przekąsek mlecznych i hybrydowych. Nowy podpis firmy „For All. For Good” ilustruje przekształcenie w pozytywne, innowacyjne i dostępne marki.

Antoine Fiévet, Prezes i Dyrektor Generalny Bel Group oraz Cécile Béliot, Wiceprezes Wykonawczy Bel Group, przedstawili nową strategię wzrostu opartą na modelu odpowiedzialnego i rentownego biznesu. Bel przedefiniował swoją misję korporacyjną poprzez zobowiązanie do „promowania zdrowej i odpowiedzialnej żywności dla wszystkich”, aby rozwijać integrację swoich marek na rozwijającym się rynku zdrowych przekąsek. Elementem transformacji jest wprowadzenie szerokiej oferty produktów hybrydowych łączących surowiec mleczny i roślinny, produktów jeszcze bardziej integracyjnymi. 

Grupa Bel przygotowała ambitny program oferowania zdrowszych i bardziej odpowiedzialnych produktów. Stara się poprawić profil żywieniowy swoich receptur, stawia na zrównoważone rolnictwo, na opakowania nadające się do recyklingu i / lub biodegradacji, walkę ze zmianami klimatu. Skróceniu ulegają listy składników, ogłoszono również wyeliminowanie wszystkich sztucznych aromatów i barwników w produktach do 2021 r. Do 2025 r. wszystkie opakowania będą w 100% nadawać się do recyklingu i / lub biodegradacji. Obecnie 81% zużytych opakowań Bel może być poddanych recyklingowi. Również do 2025 r. firma osiągnie statusu neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla W ciągu 10 lat Bel obniżył emisję gazów cieplarnianych w swojej działalności o 59%.