1. Aktualności
  2. Świat

Austria: Danone pozywa Agrarmarkt Austria Marketing (AMA)

Źródło: nachrichten.at
Autor: Barbara Wiercińska

Francuski koncern spożywczy Danone wniósł powództwo o zaniechanie przeciwko Agrarmarkt Austria Marketing (AMA), dlatego że firma ta w reklamie jogurtu używa argumentu, że każdy jogurt podnosi odporność organizmu. Danone przypisuje takie działanie jedynie swojej marce Actimel. Na prośbę austriackiej agencji prasowej APA, AMA potwierdziła tą informację.

Danone chce, aby wiedeńska izba sądu do spraw handlowych zobowiązała AMĘ do natychmiastowej zmiany kampanii promocyjnej, która zdaniem Danone łamie zasady konkurencji, gdyż zwraca się bezpośrednio przeciwko reklamom produktów Danone – Activii i Actimela.
AMA zajęła stanowisko w tej sprawie i powołuje się na wiele międzynarodowych badań, według których w zasadzie każdy jogurt wpływa pozytywnie na zdrowie. Według APA, w połowie maja spodziewany jest werdykt sądu w tej sprawie.
Gra dla Danone toczy się o wysoką stawkę, produkty mleczne generują 60% całego zysku firmy, a dwa produkty, o które toczy się w Austrii spór przyniosły w zeszłym roku zysk 3,7 mld. euro. W Austrii Activia to jogurt jest najchętniej kupowany przez klientów.
Na chwilę obecną Forum Mleczarskiemu nie udało się uzyskać komentarza w tej sprawie od żadnej ze stron.