1. Aktualności
  2. Świat

Londyńska komunikacja bez reklam napojów mleczarskich z cukrem

Źródło: lexology.com
Autor: Janusz Górski

Licząca ponad 8 mln mieszkańców metropolia w dużej mierze korzysta z systemu komunikacji miejskiej. Ma zatem stały kontakt z komunikatami reklamowymi tam umieszczanymi. Sadiq Khan, burmistrz miasta uwzględniając wytyczne Ministerstwa Zdrowia zadecydował o zakazie reklamowania śmieciowej żywności w komunikacji miejskiej (w tym w metrze) licząc od 25 lutego.

Jest to fragment większej aktywności władz, w tym Ministerstwa Zdrowia, które wprowadza system zakazu umieszczania niezdrowej żywności przy kasach oraz ich promocji w stylu „kup jedno, drugie gratis”. Aktywność Ministerstwa datuje się już na 2018 r., kiedy wprowadzono podatek od napojów bezalkoholowych (będący w sumie podatkiem od cukru). Obecnie trwają prace nad dodatkowym aktem prawnym celującym w słodycze oraz rozszerzeniem podatku od cukru celując w dosładzane napoje mleczarskie (szejki i jogurty).