Cypr: Kosztowna wpadka w związku z utratą znaku towarowego dla sera Halloumi
Jak donoszą serwisy informacyjne na Cyprze i we Francji, znak towarowy Halloumi to prawdopodobnie najważniejsze dobro narodowe Cypru. Corocznie z tytułu eksportu Halloumi cypryjska gospodarka zyskiwała miliony euro.
Cypr stracił prawo do znaku towarowego Halloumi w związku z opóźnieniem odpowiedzi Ministerstwa Handlu Cypru na pytanie brytyjskiego sądu w związku z wnioskiem Brytyjczyków z firmy John & Pascalis o unieważnienie znaku towarowego.
Brytyjczycy są największym importerem Halloumi. Rokrocznie zamawiają 40% eksportu tego sera o wartości 80 mln euro. Teraz mogą rozpocząć produkcję sera o analogicznych parametrach.
Na Cyprze doszło w związku z tym do polemiki zakończonej żądaniem ustąpieniem Ministra Handlu ze stanowiska. Żądanie to zostało odrzucone. Rząd cypryjski na nowo rozpoczął procedurę rejestracji Halloumi w Wielkiej Brytanii.