1. Aktualności
  2. Świat

Bliski Wschód: Arla Foods przejmuje biznes serów topionych od Mondeléz International

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

W ten sposób niektóre serowe aktywności dawnej firmy Kraft przechodzą w ręce innych potentatów. Kraft Heinz i Mondeléz odsprzedają niektóre zakłady i marki; niedawno na początku listopada informowaliśmy o analogicznym przejęciu w Kanadzie dokonanym przez Parmalat (Grupa Lactalis). Umowa jaką zawarła Arla Foods z Mondeléz wzmocni pozycję Arli na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej, dając dostęp do nowych kategorii produktów, nowych rynków i supernowoczesnego zakładu produkcyjnego w Bahrajnie. Dotychczas uzgodnienia biznesowe między firmami opierały się na licencjonowaniu marki Kraft.

Od 2010 roku Arla podwoiła sprzedaż, liczoną w sposób organiczny, na Bliskim Wschodzie i Północnej Afryce (MENA). Dla Arli to rynek nr 2 po Europie dzięki powodzeniu marek serów Puck, masła Lurpak, mleka w proszku i mleka UHT pod markami Dano i Arla. Firma spodziewa się, że sprzedaż detaliczna i gastronomiczna na rynkach MENA osiągnie ok. 560 mln euro w 2018 r.

Arla Foods korzystała z loklanej produkcji w Rijadzie. Do tej pory większość produktów Arli sprzedawanych w regionie MENA była produkowana natomiast w Europie. Dlatego nowa umowa jest bardzo istotna, gdyż zapewnia bardzo potrzebne moce produkcyjne. Tim Ørting Jørgensen, Wiceprezes Arla International skomentował umowę następująco: – Zakład produkcyjny ma potencjał produkcyjny przekraczający 66 000 ton. Zbudowany w 2008 roku, zdobył wiele nagród za doskonałość w produkcji w kategoriach serów.

Transakcja ma wejść w życie do końca maja 2019 r. Dalsze szczegóły dotyczące warunków umowy nie zostały ujawnione.