1. Aktualności
  2. Polska

Piotr i Paweł odstępuje pierwsze placówki sieci Biedronka

Źródło: Piotr i Paweł
Autor: Janusz Górski

Zakończył się pierwszy etap negocjacji pomiędzy firmą Jeronimo Martins, a grupą Piotr i Paweł. Łącznie pięć sklepów własnych poznańskiej firmy wkrótce stanie się częścią sieci Biedronka.
Przejęcie części sklepów przez branżowego inwestora, to element planu restrukturyzacji sieci Piotr
i Paweł, który konsekwentnie wdrażany jest przez zarząd spółki. Celem spółki jest prowadzenie sieci sklepów w segmencie dla bardziej wymagających Klientów. Jednym z elementów tego planu jest sprzedaż tych lokalizacji, które nie były optymalnie dobrane do tradycyjnego modelu Piotra i Pawła, a będą doskonale funkcjonować w zmodyfikowanym formacie. W ciągu najbliższych dni do sieci Biedronka dołączą sklepy w Kaliszu (ul. Młynarska), Wrocławiu (ul. Grabiszyńska i ul. Dokerska), Tychach (ul. Towarowa) oraz Poznaniu (ul. Szwedzka).


– Przeprowadzona transakcja jest dobrym przykładem sytuacji, w której przyjęty model biznesowy determinuje atrakcyjność danej lokalizacji. Sprzedane sklepy będą prawdopodobnie doskonale radzić sobie w sieci Biedronka, a my będziemy mogli skupić się na powrocie do tradycyjnego modelu jaki znają i cenią Klienci sieci Piotr i Paweł. To klasyczny przykład operacji win-win – podkreśla Marek Miętka, Prezes Sieci Piotr i Paweł. – Dla nas jest to ważny element realizowanego planu restrukturyzacji, który m.in. zakłada przejmowanie części sklepów przez inwestorów branżowych. Jednocześnie wprowadzamy nowy program lojalnościowy dla klientów, poszerzamy asortyment na półkach i już wkrótce startujemy z nową kampanią marketingową – dodaje.
– Innym istotnym narzędziem realizacji planu restrukturyzacji jest otwarte 12 września postępowanie sanacyjne, jakim zostały objęte spółki sieci. Otwarcie sanacji daje Grupie ochronę i czas na przeprowadzenie restrukturyzacji i zachowanie pełnych zdolności operacyjnych – podkreśla Marek Miętka.