1. Aktualności
  2. Świat

Upały przynoszą duże zyski mleczarniom oferującym lody

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

W pierwszej połowie tego roku w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku popyt na lody produkowane przez wiodącą łotewską mleczarnię Food Union wzrósł na rynku lokalnym o 25%. Firma w tym sezonie sprzedała prawie 2500 ton lodów, ustanawiając rekord i osiągając najwyższy wolumen sprzedanych lodów w ciągu ostatnich pięciu lat. Dużym wzięciem cieszą się lody stworzone specjalnie na 100-lecie państwa łotewskiego.


– W tym roku warunki pogodowe szczególnie sprzyjają mieszkańcom Łotwy, którzy nudzą się już gorącym słońcem. Potwierdzają to wyniki sprzedaży, które są o 20% wyższe niż planowano. Lody to bardzo popularny produkt. Najczęściej wybierane są lody TIO plombir, klasyczne lody Pols i Karlsons. Ponadto miłośnicy lodów chętniej próbują nowości w tym sezonie – mówi Sandra Usaczew, Brand Manager Lody w Food Union.
Jeśli spojrzeć na pierwsze półrocze 2018 roku, najwięcej losów sprzedano w maju, który zaskoczył wysokimi temperaturami. W czerwcu wyprodukowano rekordowy wolumen: 1 338 ton lodów.
Food Union wypuściła na rynek osiem nowości w linii tak popularnych na lokalnym rynku marek jak Ekselence, Kārums, Pols, Tio oraz Rasēns. Szczególnie popularne okazały się wśród nowości lody Pols z lukrem cytrynowym oraz linia pod nazwą „Stulecie Łotwy” (Simts Latvijai) wydana specjalnie na rocznicę ustanowienia państwowości przez Łotwę.
Food Union jest liderem rynku lodów na Łotwie – ma ponad 50% udziału.