1. Aktualności
  2. Świat

Indie: Fonterra wchodzi w joint-venture z Future Consumer. Prognozuje 7-krotnie wyższy wzrost rynku niż w Chinach. Nowa era rozwoju dla mleczarstwa.

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Nowe przedsiębiorstwo będzie nosiło nazwę Fonterra Future Dairy Partners. Lukas Paravicini, Dyrektor Operacyjny Fonterra Global Consumer and Foodservice, powiedział, że partnerstwo to pozwoli przygotować grunt do wejścia na największy i najszybciej rosnący rynek mleczarski na świecie. Zapotrzebowanie konsumentów na nabiał w Indiach w ciągu najbliższych siedmiu lat ma wzrosnąć o 82 mld litrów – siedem razy więcej niż prognozowany wzrost w Chinach.


– Początkowe etapy partnerstwa skoncentrują się na rozwoju produktu i marketingu przy właściwych inwestycjach kapitałowych dokonanych w tym okresie. Pierwsze produkty konsumenckie pojawią się w połowie 2019 roku, z wykorzystaniem zarówno lokalnego mleka jak i produktów mlecznych z Nowej Zelandii. Firma chce lepiej poznać rynek i ustalić priorytety geograficzne. Paravicini dodał, że wspólne przedsiębiorstwo powstaje w momencie, gdy indyjski przemysł mleczarski przekształca się.
Ma to nastąpić poprzez zróżnicowanie produktów i marek w kierunku produktów z wartością dodaną i wyrobów bardziej innowacyjnych. Kishore Biyani, Dyrektor Generalny firmy Future Group powiedział, że stowarzyszenie z Fonterrą pojawia się w czasach, gdy przemysł mleczarski w Indiach kwitnie. – Konsumpcja mleka i innych produktów mlecznych w Indiach rośnie i nadal będzie otrzymywać duże zapotrzebowanie. Dzięki Fonterra, Future Consumer wzbogaci swoją ofertę produktów spożywczych i zaoferuje różnorodne produkty mleczne, które są bardzo popularne i codziennie konsumowane. Siłą napędową rynku jest młoda populacja (70% osób ma mniej niż 45 lat). Są to cyfrowi konsumenci, żyją na obszarach miejskich, prowadzą aktywny tryb życia, mają większy dochód rozporządzalny i chcą konsumować produkty o wyższej jakości i wyższej wartości odżywczej.
Future Consumer Ltd jest częścią Future Group, planuje uruchomić w tym roku 1100 sklepów. Sklepy będą znajdować się w bezpośredniej bliskości docelowych konsumentów. Future Group jest obecna w 26 z 31 indyjskich stanów z ponad 2000 nowoczesnymi punktami handlowymi i 5 000 publicznych punktów dystrybucyjnych oraz ogólnokrajową siecią dystrybucji w łańcuchu chłodniczym.