1. Aktualności
  2. Świat

Chiny: Mengniu z nowym rekordem sprzedaży

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes
Autor: Janusz Górski

W 2017 roku firma sprzedała towary o wartości 7,71 mld euro (po przeliczeniu z juana), co stanowi ponad 10% więcej niż w 2016 roku, kiedy chińska mleczarnia odnotowała obrót w wysokości 7,3 mld euro. Zysk netto wyniósł obecnie 262 mln euro. Mengniu jest liderem rynkowym w Państwie Środka, co widać zwłaszcza w segmencie mleka.

88% wszystkich przychodów firmy stanowi sprzedaż mleka, napojów mleczarskich ( w tym jogurtów). Szczególnie korzystnie plasowała się sprzedaż produktów marek Just Yoghurt i Fruit Milk, kóre rosły szybciej niż rynek.
Segment lodów przyniósł Mengniu zaledwie 4,2% przychodów, ale firma traktuje go na tyle poważnie, że wprowadziła w 2017 roku 42 nowe smaki. Innym segmentem dochodów Mengniu Dairy jest segment produktów dla niemowląt, który odpowiadał za 6,7% przychodów. Spółka należąca do Mengniu – Yashili zarejestrowała 13 produktów i 39 formulacji. Inna marka Mengniu – Junlebao zarejestrowała 18 formulacji dla 6 linii produktowych. Inne marki tj. Arla i Reeborne zostały skierowane do penetracji ryneku bio, a Doraler – rynku produktów dla niemowląt z mleka koziego.
Marki Yashily i Dumex są pozycjonowane w segmecie medium i premium, Reeborne i Doraler jako marki premium, podczas gdy Arla Baby & Me plasuje się w segmencie jeszcze wyższym.