1. Aktualności
  2. Polska

Eksel 2: Dziś nie ma miejsca na sztuczne dodatki w żywności

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© eksel 2

– Firma Eksel 2, będąc od przeszło 25 lat wytwórcą tradycyjnych wyrobów, od lat stoi na straży produkowania serów smażonych wg znanych od pokoleń receptur. Tak jak wytwarzali go nasi przodkowie, nie używamy konserwantów, sztucznych barwników, zagęstników oraz sztucznych dodatków smakowych. Nasze doświadczenie pokazuje, że w wyrobach wytwarzanych w myśl przepisów sprzed setek lat nie ma miejsca na ich stosowanie – podkreśla w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Monika Główczewska, Kierownik Działu Handlowego w firmie Eksel 2 Włodzimierz Grzywiński (PW PHU).

– Uśmiechamy się na myśl, że jeszcze zanim trend „czystej etykiety” został rozpowszechniony i skłonił konsumentów do poszukiwania wyrobów wyróżniających się właśnie taką etykietą, nasze wyroby doskonale się w niego wpisywały. Nie bylibyśmy jednak uczciwi, nie przyznając się do krótkotrwałego eksperymentowania – wiele lat temu – z solami emulgującymi, mającymi wpłynąć na przyspieszenie procesu produkcyjnego i obniżenie kosztu wytwarzania jednego z naszych wyrobów. Ostatecznie przed laty wyeliminowaliśmy je całkowicie, uznając modyfikowanie naszych receptur za zbędne i niezgodne z założeniami produkowania wyrobów od pokoleń uznawanych za „zdrowe” – opowiada Monika Główczewska.
– Ciekawym doświadczaniem było dla nas spotykanie się ze zdziwieniem klientów, którzy czytając etykiety naszych serów odkrywali, że nie dość, że są produkowane wyłącznie z naturalnych składników to jeszcze zawierają (w odróżnieniu od innych znanych im z rynku) tylko 4% tłuszczu! Nasze sery smażone stanowią zatem niskokaloryczną, niskotłuszczową i wysokobiałkową przekąskę – wskazuje nasza rozmówczyni.
– Bardzo satysfakcjonuje nas wzrost świadomości konsumentów, a odnotowany zeszłoroczny wzrost sprzedaży naszych wyrobów bezdyskusyjnie wskazuje na rozwój segmentu wyrobów z „czystą etykietą”. Zapewne rozpoczęcie wzmożonych działań informujących klientów o posiadaniu czystego składu przyczyni się do dalszego wzrostu. Mimo dotychczasowego braku jasnego komunikatu, podwójnie cieszy nas zainteresowanie kupców kierowanych do nas reklamą szeptaną – mówi Kierownik Działu Handlowego.
– Chociaż zdawać by się mogło, że skromne opakowania naszych serów smażonych plasują wyrób w klasie economy, to jego naturalne, pełnowartościowe surowce i wysoka jakość są tego zaprzeczeniem. Należy pamiętać, że tradycja wytwarzania serów smażonych ma swoje źródła w oszczędnym i zaradnym gospodarowaniu naszych prababć, a polski konsument, mimo wzrostu zamożności, pozostaje wrażliwy na cenę. Taka właśnie idea ekonomiczności, niedrogiego i zdrowego żywienia przyświeca naszej działalności od ćwierćwiecza – podsumowuje Monika Główczewska, Kierownik Działu Handlowego w firmie Eksel 2 Włodzimierz Grzywiński (PW PHU).