1. Aktualności
  2. Świat

Zjednoczone Królestwo: Produkty nabiałowe pełnotłuszczowe zyskują popularność

Autor: Janusz Górski

Percepcja konsumentów w odniesieniu do zdrowia i tłuszczu ewoluuje – donosi AHDB, organizacja brytyjskich rolników. Siła przekazu zalet produktów niskotłuszczowych straciła swoją siłę w Wielkiej Brytanii i skierowała się w stronę poszukiwania produktów pełnych, nieprzetworzonych i bez dodatku cukru. Ma to swoje przełożenie na przemysł mleczarski.


Coraz większy oddźwięk zyskuje spożywanie produktów pełnotłuszczowych a nie odtłuszczonych. Jest to widoczne w rosnącej sprzedaży masła i jogurtów co dzieje się przy jednoczesnym spadku sprzedaży margaryn.
Kantar Worldpanel podkreśla, że kupujący przerzucają się z zakupów margaryny z obawy przed tłuszczami trans na masło oraz z mleka odtłuszczonego na pełne. W ciągu ostatnich trzech lat sprzedaż mleka pełnego wzrosła o 4%, podczas gdy sprzedaż mleka odtłuszczonego spadła o zbliżony zakres.