1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Chcemy być otwarci na wegetarian i wegan

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Obserwujemy na rynku nowe trendy, dużą aktywność producentów w obszarze produktów odpowiadających na konsumencką potrzebę zachowania zbilansowanej i zdrowej diety oraz bezpieczeństwa produktu, a zatem odwołujących się do naturalności, braku konserwantów czy sztucznych składników – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Sielankowy świat i wszechobecna natura wpisuje się także w bardzo modny i popularny obecnie trend – Slow Life. To pozytywna idea, która zwraca uwagę na zbyt szybkie tempo w jakim żyjemy i promuje styl życia bliski naturze i jej rytmowi.


– Widoczny jest coraz wyraźniejszy związek między sposobem odżywiania, a jakością i długością życia. Okres aktywności zawodowej sukcesywnie się wydłuża. Obserwujemy coraz większą popularyzację zdrowego trybu życia. Zdrowe, odżywcze produkty żywnościowe są komplementarnym elementem tego trendu. Przy budowaniu oferty produktowej staramy się reagować na oczekiwania rynku, chcemy być otwarci na posiadanie w swojej ofercie różnych produktów, także dla wegetarian czy wegan. Chociaż konsumenci w Polsce są otwarci na nowości, również innowacyjne, jest jeszcze zbyt wcześnie na wprowadzenie do szerokiej sprzedaży w naszym kraju wielu nowych rozwiązań, chociażby wegańskich „serów”. W Niemczech produkty wegańskie to nisza, która jednak bardzo szybko rośnie, stąd zwróciliśmy na nią uwagę. Mamy w Niemczech produkty pod marką Simply V. Są to produkty wytwarzane na bazie migdałów, opracowane przez jedno z niemieckich przedsiębiorstw wchodzących w skład grupy Hochland. Zainteresowanie konsumentów często skłania do większej elastyczności i tworzenia produktów stosownych do konkretnych potrzeb – mówi Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.