1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Wciąż niewielka grupa konsumentów traktuje znak „bez GMO” jako korzyść za którą warto dopłacić

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Producenci serów wprowadzają do produkcji mleko pochodzące od lokalnych hodowców krów, coraz częściej stosujących pasze bez GMO (bez genetycznie zmodyfikowanych organizmów) – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Takie mleko jest teraz stosowane przez większość mleczarni w Polsce, natomiast Hochland Polska, jako pierwsza i na razie jedyna na rynku podjęła wyzwanie dostarczenia konsumentom serów żółtych produkowanych całkowicie bez udziału technik genetycznych, tzn. wolnych od modyfikacji genetycznych w całym łańcuchu dostaw, na każdym możliwym etapie (surowce, produkcja, produkty).

– Oznacza to, że nie tylko mleko, ale 100% surowców i składników naszych produktów jest bez żadnych śladów modyfikacji genetycznych. Nadzorujemy cały proces powstawania naszych produktów, od paszy używanej do żywienia krów, poprzez pozostałe surowce i składniki oraz sam proces produkcji. Na tej podstawie jesteśmy w stanie potwierdzić brak GMO w całym łańcuchu dostaw. Status producenta nieużywającego technik genetycznych potwierdziliśmy poprzez niezależną certyfikację biura Veritas Polska na bazie transparentnego standardu „VLOG”. Również rolnicy dzisiaj widzą certyfikację swoich gospodarstw jako plus – są bardziej konkurencyjni na rynku – dodaje Jacek Wyrzykiewicz.
– Zainteresowanie tematem wśród dostawców mleka jest duże i wciąż rośnie. W Europie coraz mocniej dają się odczuć trendy promujące naturalną żywność, bez udziału chemii i inżynierii genetycznej. Konsumenci oczekują produktów, które będą w pełni naturalne, a przez to bezpieczne dla zdrowia. Hochland wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom konsumentów i dlatego wprowadza produkty „wolne” od modyfikacji genetycznych w całym łańcuchu dostaw. Dzisiaj jedynie niewielka część konsumentów w Polsce traktuje produkty wolne od GMO jako benefit, za który warto zapłacić więcej. W obszarze tego tematu przed całą branżą jest duże wyzwanie, aby naświetlić konsumentowi temat genetycznej modyfikacji w procesie produkcji żywności, w sposób klarowny i jasny. Dlatego tak ważne jest to, aby budować świadomość takich produktów, aby poinformowany konsument mógł podejmować swoją decyzję zakupową w sposób świadomy – tłumaczy Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.
Więcej na temat produkcji bez GMO w Forum Mleczarskie Handel 1/2018.