1. Aktualności
  2. Świat

Arla Foods powiększyła obroty w 2017 roku

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Obroty firmy Arla Foods przekroczyły psychologiczną barierę i ustanowiły poziom 10,3 mld euro. Wiadomo, że sprzedaż wyrobów marki Arla wzrosła o 10,1%, o 13,2% wzrosła sprzedaż na rynkach międzynarodowych oraz 19,6% w obszarze Ingredienst.


Udało się osiągnąć się zapisaną w strategii proporcję obrotów jaką mają przynosić produkty konsumenckie (w założeniu 45%, gdy tymczasem już w 2017 roku osiągnięto poziom 44,6%).
W sprawozdaniu Arli zwraca uwagę dynamika osiągnięta przez główne marki: Lurpak – tu sprzedaż produktów wzrosła o 8,3%, Castello – wzrost o 3,1%, Puck – wzrost o 6,8%.
W 2018 roku firma spodziewa się obrotów na poziomie 10-10,5 mld euro oraz zysku netto na poziomie 2,8-3,2% obrotu.