1. Aktualności
  2. Polska

goBio – nowa marka sieci Biedronka

Źródło: JMP
Autor: Janusz Górski

Na początek nowego roku sieć Biedronka ruszyła z nową ofertą produktów bio z unijnym logo rolnictwa ekologicznego. Już od 11 stycznia br. pod hasłem „Natura może być z nas dumna” w sklepach znajdują się podstawowe artykuły marki goBio, której asortyment z czasem będzie jeszcze rozszerzany. Jest to odpowiedź na potrzeby klientów poszukujących żywności bio, której korzyści dostrzegli już także dostawcy.


To, co wyróżnia tę markę wśród innych ofert bio dostępnych na polskim rynku, to fakt, że w jej ramach klienci dostaną podstawowe produkty spożywcze, od których większość zaczyna codzienne zakupy. Marka goBio to na początek ok. 20 produktów, takich jak: mleko, jaja, jogurt naturalny, ser żółty Gouda, miód, makarony (penne, fusilli, spaghetti), oliwa extra virgin, ryż (jaśminowy i basmati) oraz warzywa i owoce. Część z nich trafi od razu do stałego asortymentu sieci. Wszystkie produkty z linii goBio posiadają unijne logo rolnictwa ekologicznego potwierdzające, że oznaczone nim produkty żywnościowe zostały wytworzone zgodnie ze ścisłymi przepisami unijnymi dotyczącymi ochrony środowiska i dobrostanu zwierząt, i są pod tym kątem systematycznie sprawdzane.
Wartość rynku żywności ekologicznej w Polsce wynosi już ok. 900 mln zł i każdego roku rośnie o ponad 100%. Jednocześnie stale rośnie poziom życia i optymizm Polaków, zasobność ich portfeli, a najważniejszą dla nich kwestią niezmiennie pozostaje zdrowie. Jednocześnie aż 77% Polaków wierzy w prawdziwość stwierdzenia: „Jesteś tym, co jesz”, a 62% z nich jest w stanie zapłacić więcej za produkty z krótką listą składników . Analizując te trendy oraz przeprowadzając własne badania, Biedronka kontynuuje rozwój oferty bio, wprowadzając dedykowaną mu marką własną goBio.
– Biedronka pozostaje sklepem pierwszego wyboru dla ponad 80% Polaków . Dlatego jest dla nas bardzo ważne, aby mogli oni znaleźć w naszych sklepach produkty odpowiadające ich codziennym potrzebom i stanowiące podstawę ich diety, również w wersji bio – mówi Michał Gontarz, dyrektor działu zakupów marki własnej JMP.
– Oferta podstawowych produktów będzie stopniowo rozszerzania w najbliższych tygodniach. Naszą ambicją jest zbudowanie rozpoznawalnej marki, która dzięki naszej skali działania jest blisko klientów. To naturalna konsekwencja wcześniejszych działań związanych m.in. z reformulacją produktów marki własnej poprzez obniżenie w nich zawartości cukru, soli, czy tłuszczu oraz zaproponowania mniejszych porcji w ramach linii Kcalculation. W ten sposób realizujemy jeden z filarów naszej odpowiedzialności społecznej, którym jest propagowanie diety dla dobrego zdrowia.