1. Aktualności
  2. Polska

Premier Mateusz Morawiecki w siedzibie Grupy Mlekovita. Mocne akcenty maślane

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© fm
© fm

To była gospodarska wizyta w największej firmie mleczarskiej w tej części Europy. Ranga tej wizyty była szczególna z dwóch powodów: po pierwsze to wizyta na tak wysokim szczeblu, po drugie, nastąpiła w tak krótkim odstępie czasu od powołania Mateusza Morawieckiego na urząd Prezesa Rady Ministrów.
W wystąpieniu Premiera szczególnie ciekawie, ale i mocno zabrzmiały akcenty dotyczące otwartości sieci handlowych w Polsce na zagraniczne produkty, podczas gdy nie ma praktycznie możliwości, aby polskie produkty mogły wejść na półki sklepów w krajach zachodnioeuropejskich. – Nie ma polskiego masła na półkach w sklepach w Danii, a jest duńskie masło w polskich sklepach.
W istocie Premier Mateusz Morawiecki powiedział głośno to, co bulwersuje wielu polskich rolników i mleczarzy w spółdzielniach. Gość Prezesa Dariusza Sapińskiego zaapelował też o większą promocję polskich produktów w sieciach handlowych w Polsce. – Żeby w Polsce był tydzień polski – mówił Premier – w każdym miesiącu, w każdej sieci. Przecież polskie produkty powinny być sprzedawane w ogromnej większości tak, jak w innych krajach, które dbają o swój rynek – dodał szef polskiego rządu.