1. Aktualności
  2. Polska

Tetra Pak: Polacy zwracają szczególną uwagę na pochodzenie żywności, zawartość sztucznych dodatków czy zasady etyki

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes
Autor: Janusz Górski
© tetra pak

– Każdego dnia Europejczycy kupują ponad 500 milionów płynnych produktów spożywczych, takich jak mleko, soki, woda, napoje gazowane, piwo czy jogurty. Nie ulega więc wątpliwości, że opakowanie ma znaczenie – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Małgorzata Gromek, Menedżer Komunikacji w Tetra Pak Polska. – Firma Tetra Pak działa w branży opakowaniowej od ponad 60 lat. Analizujemy trendy, śledzimy zachowania konsumentów i prowadzimy własne badania rynkowe. Jesteśmy ekspertem w produkcji wielowarstwowych opakowań kartonowych. Wszystko, co robimy, podporządkowane jest ochronie żywności w najlepszy możliwy sposób, przy jak najmniejszym wykorzystaniu zasobów naturalnych Ziemi. Dotychczas jednak nie mieliśmy okazji włączyć się w dyskusję na temat znaczenia wyboru opakowania.


– Obecnie chcemy to zmienić i wziąć na siebie większą odpowiedzialność, również na polu komunikacji. Naszych klientów, właścicieli marek spożywczych oraz konsumentów końcowych łączy coraz większa troska o środowisko i zrównoważony rozwój. Jak wynika z przeprowadzonych przez nas badań, dbamy o swoje zdrowie oraz dobro naszej planety nie mniej niż reszta Europejczyków. Do niektórych kwestii przywiązujemy szczególną uwagę. Są to np. pochodzenie żywności, zawartość sztucznych dodatków czy zasady etyki – podkreśla Małgorzata Gromek.
– Z badań przeprowadzonych na potrzeby raportu Tetra Pak „Dobre opakowanie ma znaczenie” aż 88% ankietowanych deklaruje, że podczas wyboru produktu kieruje się jego aspektami zdrowotnymi i naturalnym składem. Coraz większą uwagę zwracamy także na samo opakowanie, zwłaszcza na łatwość przechowywania i używania. Wciąż jednak niewielu konsumentów łączy wybierany produkt bezpośrednio z opakowaniem. To właśnie zamierzamy zmienić. Z punktu widzenia środowiska wybór produktu w opakowaniu kartonowym powinien być tak samo oczywisty, jak np. oszczędzanie energii czy korzystanie z komunikacji miejskiej. To jedna z najrozsądniejszych opcji, ale mimo to dla większości konsumentów nie najbardziej oczywisty wybór – wskazuje nasza rozmówczyni.
– 60% konsumentów nadal twierdzi, że szklane opakowanie jest bardziej ekologiczne niż kartonowe. Co druga osoba uważa, że dla ochrony środowiska najlepiej byłoby, gdyby żywność nie miała opakowań wcale. We współpracy z naszymi klientami chcemy szerzyć wiedzę o tym, jak ważne są opakowania i ułatwić konsumentom podejmowanie właściwych decyzji. Dobór surowców i projekt opakowania mają zasadniczy wpływ nie tylko na środowisko, ale także na sam produkt — jego okres przydatności do spożycia, ilość odpadów poprodukcyjnych, konieczność stosowania dodatków i konserwantów – podsumowuje Małgorzata Gromek, Menedżer Komunikacji w Tetra Pak Polska.