1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Osoby starsze zwracają uwagę na zawartość białka i wapnia

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Osoby starsze w obszarze nabiału szukają produktów smacznych, naturalnych, odżywczych, w wygodnych opakowaniach, stąd rosnąca popularność produktów bio, eco, czy organic – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska. – Szukają też nowych smaków, które dają przyjemność doznań sensorycznych, nieustannie uczą się odmian i gatunków sera, uważniej patrzą na składniki produktu, na jego walory funkcjonalne, jak chociażby większy udział białka lub wapnia, brak alergenów lub składników zmodyfikowanych genetycznie.


– Obecnie modny trend to Slow Life – pozytywna idea, która zwraca uwagę na zbyt szybkie tempo w jakim żyjemy i promuje styl życia bliski naturze i jej rytmowi. Widoczny jest coraz wyraźniejszy związek między sposobem odżywiania, a jakością i długością życia. Okres aktywności zawodowej sukcesywnie się wydłuża. Obserwujemy coraz większą popularyzację zdrowego trybu życia. Zdrowe, odżywcze produkty żywnościowe są komplementarnym elementem tego trendu – wskazuje nasz rozmówca.
– Przy budowaniu oferty produktowej dla osób starszych staramy się reagować na oczekiwania rynku. Staramy się też na bieżąco dostosowywać i rozbudowywać obecną ofertę o produkty z kategorii sera, które z jednej strony wpasują się w nasze możliwości produkcyjne, a drugiej dadzą możliwość na rozwój rynku. Staramy się też cały czas rozwijać rozumiejąc innowacje jako nowe rozwiązania nie tylko dotyczące oferty, ale całego procesu, począwszy od technologii, produkcji poprzez budowanie relacji z klientem, sprzedaż i usługi posprzedażowe – dodaje Jacek Wyrzykiewicz.
– W naszym modelu biznesowym najważniejszy jest konsument, także ten starszy. Generalnie produkty paczkowane cieszą się większą popularnością. Wynika to głównie z wygody konsumentów. Współczesnym wyzwaniem są wyroby mleczarskie idealnie dopasowane do poszczególnych grup odbiorców. Dobór takich produktów jest niezwykle ważny, bo daje firmom gwarancję sukcesu. Optymalna może okazać się multi-dyscyplinarna współpraca, gdzie różne działy dostawcy i detalisty współpracują ze sobą nad wymyślaniem coraz to nowych koncepcji produktów i dopasowywaniem ich do określonych grup odbiorców – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska.