1. Aktualności
  2. Polska

Chr. Hansen Poland: Prozdrowotny styl życia, zainteresowanie dietetyką sprzyjają innowacjom

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes
Autor: Janusz Górski
© chr hansen

– Rosnąca świadomość konsumentów na temat zależności pomiędzy dobrym stanem zdrowia a odżywianiem sprawia, że żywność funkcjonalna cieszy się coraz większym zainteresowaniem – mówi Forum Mleczarskiemu Biznes Monika Milej, Dyrektor Marketingu CEE w firmie Chr. Hansen Poland. – Zjawisku temu sprzyja także wzrost popularności medycyny wschodu, gdzie zwykło się przyjmować, że pożywienie powinno być lekarstwem.

– Do najpopularniejszej grupy produktów funkcjonalnych zaliczamy jogurty, soki i napoje owocowe multiwitaminowe. Prozdrowotny styl życia, zainteresowanie szeroko pojętą dietetyką, entuzjazm i poszukiwanie nowych produktów to nadzieja dla producentów na wprowadzenie innowacyjnych produktów na rynek. Idealnie wpisują się w ten trend fermentowane produkty mleczne, które naturalnie kojarzą się ze zdrowiem. Nazwy rozmaitych szczepów dobrych bakterii probiotycznych widać na półkach w chińskich i japońskich supermarketach – opowiada Monika Milej. – Niezwykle atrakcyjne wizualnie opakowania oraz niestandardowe kampanie marketingowe napędzają rynek. Według szacunków naszej firmy 30% jogurtów na rynku chińskim to jogurty funkcjonalne. Nowy trend to zwiększanie deklarowanej na opakowaniu liczby żywych bakterii zawartych w produktach mlecznych. Osobiście czekam i kibicuję polskim firmom we wprowadzaniu tego rodzaju produktów na rynek, ich popularność w innych krajach potwierdza duży potencjał komercyjny. Nie obędzie się jednak bez inwestowania w kampanię informacyjną, która dzięki mediom społecznościowym wcale nie musi być kosztowna, ale z pewnością kreatywna i strategicznie zaplanowana – dodaje nasza rozmówczyni.Więcej o żywności funkcjonalnej w Forum Mleczarskie Biznes 4/2017.

Ostatnie wiadomości o firmie