1. Aktualności
  2. Polska

Euroser Dairy Group: Sprzedawca jest dla dużej części klientów doradcą

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© euroser

– W ostatnim czasie obserwujemy wzrost sprzedaży produktów paczkowanych w kategorii serów holenderskich. Powodzeniem cieszą się sery w kawałkach, ale przede wszystkim sery plastrowane – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Magdalena Lewalska, Research & Development Manager w Euroser Dairy Group. – Możliwe, że jest to związane z coraz szybszym i wygodniejszym trybem życia. Kawałki i plastry są gotowe do użycia, a przede wszystkim nie trzeba stać w kolejce do lady tradycyjnej, aby je kupić.


– Euroser Dairy Group w ubiegłym roku zleciło badania konsumenckie, z których wynika między innymi, że sprzedawca jest dla dużej części klientów, doradcą. Jego opinia i wiedza jest często znacząca przy wyborze produktu, czy marki. Konsumenci coraz częściej poszukują doradztwa przy wyborze serów w ladzie tradycyjnej. Niezmiennie zachęcające do zwiększenia zainteresowania konsumentów serami, są degustacje. W ten sposób najłatwiej pokazać walory danego produktu, a jednocześnie zachęcić do pierwszego zakupu. Promocje cenowe generują oczywiście dodatkową sprzedaż w kategorii, natomiast sery holenderskie od lat cieszą się popularnością wśród polskich konsumentów, a ich sprzedaż utrzymuje się cały czas na wysokim poziomie – wskazuje dalena Lewalska, Research & Development Manager w Euroser Dairy Group.