1. Aktualności
  2. Polska

Mlecz (ZPM): Wysoka temperatura potraja sprzedaż produktów fermentowanych

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© mlecz (zpm)

– Zarówno maślanka, jak i kefir są produktami, których największe spożycie przypada na okres letni –mówi Forum Mleczarskiemu Handel Tomasz Barski, Wiceprezes Zarządu ds. Handlu w Mlecz (ZPM) w Wolsztynie (Grupa Lacpol). – Poprzedni rok, który dla naszego zakładu był rekordowy, pod względem produkcji napojów fermentowanych, potwierdził zależność występującą zarówno w kanale tradycyjnym, jak i nowoczesnym.


– Jeżeli sprzedaż w miesiącach od września do marca, przyjmiemy za wartość bazową (100%), to w okresie od kwietnia do końca sierpnia miesięczna sprzedaż wynosi już 200%, a w poszczególnych tygodniach, w których temperatura zewnętrza utrzymuje się powyżej 30 stopni C, sprzedaż rośnie do poziomu 350% – podkreśla Tomasz Barski.
–W przypadku naszych produktów, sprzedaż pozasezonowa wspierana jest obecnie przez występujący trend tzw. „czystej etykiety”. Nasza maślanka, która nie zawiera mleka w proszku, wybierana jest przez konsumentów, którzy szukają produktów naturalnych i jak najmniej przetworzonych – dodaje Tomasz Barski, Wiceprezes Zarządu ds. Handlu w Mlecz (ZPM) w Wolsztynie (Grupa Lacpol).