1. Aktualności
  2. Świat

Indie: GCMMF odnotowuje 18% wzrost w walucie krajowej

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Gujarat Co-operative Milk Marketing Federation (inaczej Amul) poinformowała o wyniku finansowym za 2016 rok. Amul wypracował sprzedażowo 3,97 mld euro w roku kończącym się w marcu 2017 roku.


Amul rośnie szybko i planuje osiągnąć (po przeliczeniu z rupii indyjskiej) 6 mld euro w latach 2020-21. W ostatnich czterech latach wprowadził na rynek 14 nowych marek. Rozwija się w tempie ok. 20% rocznie od 5 lat.
Według IFCN (International Farm Comparison Network) Amul znajduje się w gronie 13 największych mleczarni świata. Dowodem szybkiego rozwoju są nowo stawiane zakłady w stanach: Haryana, Uttar Pradesh, Maharasztra, Madhya Pradesh, Zachodni Bengal i Radżastan.