1. Aktualności
  2. Świat

FrieslandCampina słabiej sprzedaje w Europe, słabe wyniki z Niemiec

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Europejski gigant mleczarski policzył przychody w trudnym także dla niego 2016 roku. Przychody firmy spadły nieznacznie o 1,9% z 11,21 mld euro do 11 mld euro. Zysk netto wyniósł 362 mln euro i był wyższy o 5,5% wobec zysku z 2015 roku.


Na rynku europejskim firma odnotowała wzrost udziału rynkowego, ale odczuła pogorszenie sprzedaży w Niemczech. W sumie w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce sprzedała wyroby za 3,345 mld euro tj. -9,1%
Firma osiągnęła wzrost zwłaszcza na rynku południowoazjatyckim oraz chińskim. Przychody w dziale azjatyckim wyniosły 2,32 mld euro i były stabilne. Na rynku chińskim firma sprzedała towary za 0,56 mld euro (wzrost 27%). Znacząco pogorszyły się warunki działania w Afryce w związku z dużymi wahaniami kursów miejscowych walut.
Firma pochwaliła się 2,8% wzrostem wolumenu w sprzedaży produktów z wartością dodaną oraz 7,1% wzrostem dostaw mleka do zakładów. Zainwestowała 518 mln euro.