1. Aktualności
  2. Świat

Danone pokazuje wyniki za 2016 rok. Słabe dane Activii

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Dojrzałe rynki nie generują wzrostów, a nadzieje budzą dopiero rynki wschodzące. Tak można streścić powody reorientacji działań koncernu na rynki poza Europą. Firma, która operuje w segmencie Fresh Dairy, Wody, Early Life Nutrition i Medical Nutrition odnotowała jako całość przychody na poziomie 21,94 mld euro (2016 rok) wobec 22,41 mld euro (2015 rok). Za spadek odpowiedzialny był dział Fresh Dairy (zejście z 11,06 mld euro do 10,74 mld euro) oraz Wody 4,77 mld euro (2016) do 4,57 mld euro (2015). Zdecydowanie lepiej prosperował dział Early Life Nutrition (wzrost z 4,99 mld euro do 5,02 mld euro) oraz Medical Nutrition (wzrost z 1,59 mld euro w 2016 do 1,62 mld euro w 2016 roku).
Przekrój geograficzny pokazuje najlepiej radziły sobie rynki amerykańskie, Bliski Wschód i Afryka.


Analiza sprzedaży w Europie pokazuje odporność modelu biznesowego w Rosji, w trudnych warunkach gospodarczych. Firma raportuje tutaj wzrost sprzedaży. Niekorzystne okazały się natomiast trendy sprzedaży Activii w Hiszpanii – tu sprzedaż jest poniżej oczekiwań. Firma mówi o uzdrawianiu i ambicji marki oraz modyfikacji lokalnych planów, jako sposobach na poprawę sytuacji.
W Ameryce Łacińskiej Danone radził sobie dobrze, jednakże inflacja i wrażliwość wydatków konsumpcyjnych nie daje okazji do optymizmu zwłaszcza w Brazylii, gdzie zaobserwowano spadek wolumenu sprzedaży. Spadek we wschodniej części kontynentu ma przedłużyć się na część 2017 roku.
Dział Early Life Nutrition odnotował z kolei wzrost sprzedaży na rynkach Zjednoczonego Królestwa, Niemiec, krajów Beneluksu z trudniejszą sytuacją we Francji, Włoszech i Turcji. Bardzo mocne trendy sprzedażowe odnotowano w Australii i Brazylii.