1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Innowacyjność to warunek bycia liderem na rynku

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

– Współczesny świat potrzebuje nieustannej modyfikacji i ulepszeń. Branża FMCG, wbrew pozorom, jest bardzo innowacyjna. Sam fakt, że są to consumer goods wymaga nieustannego zwracania uwagi na to, jak konsument korzysta z towaru, a konsument ceni wygodę – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.


– Dzisiaj szukamy produktów smacznych, naturalnych, odżywczych, w wygodnych opakowaniach. Zaczynamy dostrzegać coraz wyraźniejszy związek między sposobem odżywiania, a jakością i długością życia. Szukamy coraz bardziej wyrafinowanych smaków, które dają nam przyjemność doznań sensorycznych. Nabiał zawsze był i będzie odbierany pozytywnie, jako zdrowy i niezbędny element codziennej diety, która powinna być bogata w całą serię suplementów znajdujących się w produktach mlecznych, takich, jak wapń, białko, witaminy – dodaje Jacek Wyrzykiewicz.
– Konsumenci w Polsce nieustannie uczą się odmian i gatunków sera. Z jednej strony ze względu na fakt, że jesteśmy ciągle w biegu i cierpimy na permanentny niedoczas potrzebujemy wygodnych i szybkich rozwiązań. Z drugiej strony oczekujemy, aby to, co jemy było naturalne, zdrowe, prawie jak z ogródka i jednocześnie smaczne. Pogodzenie tych rzeczy jest wielkim wyzwaniem.
Mamy sery topione, które są wygodne, smaczne i bez konserwantów. Kluczem do rozwoju kategorii jest wprowadzenie nowych rozwiązań w zakresie opakowań, smaku, składników. To miejsca na prawdziwe innowacje, która powiększą grupę konsumentów oraz wprowadzą nowe okazje do konsumpcji. Kategorie, które mają szanse osiągnąć duży sukces na rynku powinny wpisywać się w masowe trendy – wskazuje nasz rozmówca.
– Jesteśmy cały czas zaangażowani w rozwój prowadzonych na rynku kategorii, wykorzystujemy ich wysoki potencjał. Nie tylko jesteśmy otwarci na innowacje, ale stanowią one dla nas warunek konieczny utrzymania pozycji lidera na półce sklepowej i w umysłach konsumentów. Najnowsze dane pokazują, że przeciętny Polak zjada rocznie około 16 kg sera a Francuz aż 26,7 kg. To daje Polsce dużą perspektywę na rozwój. Polscy konsumenci coraz większą wagę przykładają do zdrowia i bezpieczeństwa produktów, a także środowiskowych i etycznych uwarunkowań procesu produkcji – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.