1. Aktualności
  2. Polska

Sertop: Rynek serów topionych nie rośnie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© sertop

– Polacy są tradycjonalistami i preferują znane sobie smaki. Są także przywiązani do swoich ulubionych form opakowań, co sprawia, że produkowane przez nas, od ponad 50 lat, serowe kostki pakowane w folię aluminiową, w dalszym ciągu cieszą się ogromną popularnością i generują wysoką sprzedaż – mówi Forum Mleczaskiemu Handel Aneta Będkowska Kierownik Biura Marketingu i Współpracy z Klientem Sertop. – Natomiast okrągłe pudełka krążków serków topionych dobrze rotują wśród młodych ludzi. Poręczne opakowanie z wydzielonymi porcjami ułatwia przygotowanie posiłku i sprawia, że nic się nie zmarnuje. Ta forma opakowania jest także popularna wśród rodzin, stąd też ostatnio wprowadziliśmy do oferty nowy wymiar krążka – family pack – zawierającego 16 porcji serka w dwóch warstwach (280 g). Kreatywne mamy potrafią nawet wykorzystać puste opakowania po serku topionym w krążku do różnych zabaw z dziećmi, podobnie zresztą jak kubeczki – dodaje Aneta Będkowska.


– W segmencie serów topionych nie obserwujemy ostatnio wzrostów, jednak kategoria ta mocno trzyma się na krajowym rynku. Wynika to z przywiązania konsumentów do marki oraz nieograniczonych możliwości, jakie dają dobrej jakości serki topione w kuchni. Bo to właśnie owa jakość sprawia, że serki można podgrzewać, zapiekać i smażyć. Inspirujące przepisy z dodatkiem naszych serków są dostępne na kulinarnym blogu www.serkiwkuchni.pl. Na podstawie naszej bazy przepisów można przygotować wyśmienite sosy do makaronów lub ziemniaków, ciekawe farsze, a nawet polewy do ciast – wskazuje nasza rozmówczyni.
– Na dobrą pozycję na rynku serków topionych Sertop wpływa także ich niezmienny od kilkudziesięciu lat smak. Nasi stali klienci posiadają swoje ulubione smaki i kultywują tradycję ich kupowania, przekazując ją młodszym pokoleniom, w efekcie czego nawet 20-latkowie kupują nasz kultowy Złoty Ementaler, Tylżycki lub Goudę – podkreśla Kierownik Biura Marketingu i Współpracy z Klientem Sertop.
– Sertop posiada w swojej ofercie zarówno sery topione, jak i ich odpowiedniki. Kategorie zaspokajają różne potrzeby konsumentów i cieszą się dużą popularnością, na co niewątpliwy wpływ ma wysoka jakość obu kategorii produktowych. Czy sprzedaż oryginalnych serków może być zagrożona znacznie tańszymi zamiennikami? Bazując na doświadczeniach ostatnich lat z całą pewnością możemy odpowiedzieć – nie – dodaje Aneta Będkowska Kierownik Biura Marketingu i Współpracy z Klientem Sertop.