1. Aktualności
  2. Polska

Z natury do miasta. Łaciate wychodzi na ulice polskich metropolii

Źródło: Mlekpol (SM) / V5
Autor: Janusz Górski
© mlekpol (sm)
© mlekpol (sm)

O nowej, niestandardowej kampanii promocyjnej mleka Łaciate opowiada Ewa Gromadzka, kierownik marketingu Mlekpol (SM)
– 1 października w warszawskiej stacji Metro Centrum pojawiły się kolosalne kartony mleka Łaciate. Czy to kolejna odsłona trwającej od września kampanii reklamowej „Białe po mamie, zdrowe po byku”?
W sobotę, 1 października rozpoczęliśmy miesięczną kampanię uzupełniająca tę telewizyjną, internetową i bilboardową. Na stacji Metro Centrum stanęły słupy w postaci kartonów mleka Łaciate 3,2 %. To chyba rzeczywiście największe kartony świata – mają prawie 3 metry wysokości. Ale to nie koniec. Od 10 października Łaciate wyjdzie do ludzi i będzie tak wychodzić do 4 listopada.


Co to konkretnie oznacza?
– Chcemy bezpośrednio dotrzeć do konsumenta. Poza standardową reklamą w TV, Internecie czy outdoorze odpowiadamy na oczekiwania naszych klientów, którzy markę Łaciate kojarzą nie tylko z wybornymi produktami mleczarskimi, ale również z nietypowym przekazem marketingowym. Nasz projekt składa się z kilku elementów. Zaplanowaliśmy obecność w warszawskim metrze również na nośnikach elektronicznych, gdzie będzie emitowana znana już reklama „Białe po mamie, zdrowe po byku”.
Jak już wspominałam na stacji Metro Centrum stanęły Łaciate kartony XXL. A co najważniejsze - przygotowaliśmy limitowaną edycję mleka Łaciate 3,2 % w kartonikach 200 ml ze słomką. To idealna porcja zdrowej energii lub 2 dawki naturalnego dopełnia porannej kawy. W 11 dużych miastach Polski rozdamy 68 tysięcy litrów mleka Łaciate rozlanego w 340 tysięcy wyjątkowych kartoników. Hostessy ubrane w Łaciate stroje, wyposażone w Łaciate akcesoria będą obdarowywać przechodniów kartonem pełnym Łaciatej, mlecznej energii.
Które to miasta i kiedy, gdzie będzie można dostać taki mleczny prezent?
– Zaczynamy od Warszawy, Katowic, Szczecina. Na naszej Łaciatej mapie są również: Gdańsk, Kraków, Łódź, Rzeszów, Lublin, Bydgoszcz i Wrocław. O konkretnych miejscach i terminach będziemy na bieżąco, z wyprzedzeniem informować media lokalne danego regionu.
Czy tak duża kampania promocyjna jest potrzebna? Mleko Łaciate wciąż jest najbardziej rozpoznawalną marką mleka, praktycznie co roku zdobywa nagrody branży i konsumentów.
– Naszym celem jest dotarcie do różnych grup konsumenckich w tym też tych, którzy zapomnieli o dobroczynnych właściwościach mleka. Nie przypadkowo zaczynamy w październiku i celowo w dużych miastach. W mniejszych aglomeracjach, na wsiach mleko wciąż jest jednym z podstawowych elementów codziennego menu rodzin. W terminach, o których będziemy informować na bieżąco, kartoniki mleka będą rozdawane w miejscach najbardziej uczęszczanych. Każdorazowo będziemy zaczynać od rana przypominając w ten sposób, że szklanka mleka to idealny początek każdego dnia. Wyszliśmy do większych miast, które jesienią wypełniają się studentami. To jedna z ciężej pracujących grup. Młodzi ludzie dziś nie tylko się uczą, ale i zarabiają. To duży wysiłek dla potrzebujących energii młodych organizmów. Mlekpol (SM) to firma, której zależy na propagowaniu zdrowego odżywiania. Mimo nowoczesnej produkcji nadal jesteśmy tradycjonalistami tzn. bazujemy na naturalnym surowcu i sprawdzonych regionalnych recepturach. Naszym „wyjściem” do ludzi chcielibyśmy przypomnieć, że mleko to naturalna energia, komplet witamin, aminokwasów i lekko strawnego tłuszczu niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania i rozwoju. Nie warto ulegać modom i zgubnym w perspektywie trendom żywieniowym.
Łaciate ma już 21 lat. Od ponad dwóch dekad reklamy tej marki Mlekpol (SM) cieszą się sympatią konsumentów. Czy obecna kampania jest pierwszą tak dużą i tak niestandardową?
– To pierwsza kampania tego typu choć Łaciate zawsze było nietypowe. Nie boimy się działań niestandardowych. Mieliśmy już transmisje live z obory, w której mieszkała nasza Łaciata producentka mleka, były też akcje skierowane do dzieci, które miały okazję poznać świat gospodarstwa mlecznego przy pomocy zabawek i gier. Tym razem docieramy bezpośrednie do konsumenta. Wierzmy, że każdy dobry dzień zaczyna się szklanką mleka Łaciate.