1. Aktualności
  2. Świat

Japonia: Meiji sprzedaje jeszcze więcej nabiału

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Potentat mleczarsko-czekoladowy i farmaceutyczny w jednym zwiększył roczną sprzedaż jogurtów w sezonie 2015-16 o 15% i osiągnął udział w rynku (wartościowo) 48,9%. W tym czasie rynek jogurtów wzrósł o 10,9% do poziomu 388 mld jenów tj. 3,368 mld euro. Firma ma planie osiągnąć pozom 200 mld jenów i ponad 50% rynku. Jest to o tyle realne, że rynek jogurtów naturalnych i probiotycznych oraz drinków mlecznych jest w fazie wzrostowej, a wzrost cen surowców i energii nie przeszkodził wzrostowi cen w detalu. Wzrost popytu powoduje, że Meiji planuje zwiększyć produkcję jogurtów funkcjonalnych.


Masahiko Matsuo, Prezes Meiji zwrócił uwagę na to, że przychody z części Food stanowiły 86,6% całości przychodów firmy i wyniosły 1,061 mld jenów, co oznacza, że całoroczny wynik na sprzedaży żywności zamknął się na poziomie 9,2 mld euro. Sprzedaż nabiału i odżywek osiągnęła poziom 5,61 mld euro.
Szef firmy wskazał na rosnący rynek jogurtów i żywności dla osób starszych jako istotne czynniki dla wzrostu części mleczarskiej.
Firma z Kraju Kwitnącej Wiśni jest liderem rynku lodów na poziomie 36,2% wartościowo, mleka 23,9% wartościowo oraz 88% w rynku produktów dla osób starszych (płynnych) na rynku japońskim.