1. Aktualności
  2. Świat

Arla Foods: Nowe koncepcje napojów i kanałów dystrybucji

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
Rynek napojów, © arla

Jeden z głównych rozgrywających w europejskim mleczarstwie idzie w kierunku uatrakcyjnienia i rozwinięcia konceptów napojowych na bazie mleka. Co nowego znajdzie się w asortymencie Arla Foods? Musujące napoje z owocami, napoje mleczne z herbatą oraz napoje energetyczne bogate w protein mleczne. To ma dać Arla Foods potrojenie jej biznesu spoza białego mleka. Inaczej mówiąc napoje tak, ale na bazie zdrowego mleka.


Bazą wyjściową jest 230 mln euro, jakie firma osiągnęła w 2015 roku. Łatwo policzyć, że w planach jest zbliżenie się do poziomu 700 mln euro.
Jak wylicza Arla Foods światowy rynek dla napojów mleczarskich wynosi 100 mld euro w sprzedaży detalicznej co jest zbliżoną wartością do wartości rynku mleka białego. Ale rynek napojowy oczywiście rośnie znacznie szybciej, zwłaszcza poza Europą.
Menadżerowie Arla Foods chcą pogłębić wykorzystanie mody na produktów ‘on the go’. To ma się przełożyć na bardziej wygodne opakowania i kanały sprzedaży: stacje benzynowe, stacje kolejowe, ośrodki treningowe i okolice sal sportowych, miejsca pracy, bary i kawiarnie.
Alr Foods ma dobre doświadczenia ze swoja marką Cocio I współpracą z Starbucksem. Napoje Arla Protein i Arla® Move zostały tam wprowadzone.
Koncepcja Arla Foods zakłada stworzenie napojów, gdzie mleko, jogurt lub serwatka będą głównym składnikiem. Mogą być gazowane, zawierać błonnik, proteiny oraz zboża.
W planie Arla Foods ma być czołowym dostawcą takich rozwiązań na rynek północnej Europy oraz jednym z wiodących spośród europejskich graczy w Azji, Bliskim Wschodzie i Północnej Afryce.
Rynkiem testowym będzie Wielka Brytania, ZEA i Singapur.