1. Aktualności
  2. Świat

Emmi po półroczu ze stabilnymi wynikami

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Nie byłoby to możliwe bez operacji na rynkach zagranicznych: amerykańskim i europejskim. Działalność w Szwajcarii to 2,5% spadek ze sprzedaży do 853,2 mln euro, podczas gdy sprzedaż na rynkach amerykańskich wzrosła o 7,5% do 416,4 mln euro, a na rynkach europejskich wzrosła o 10% do 254,4 mln euro.


W sumie łączny wynik wyniósł 1,59 mld euro, tj. wzrósł o 2%, na co miał wpływ efekt akwizycji (+2%) i efekt walutowy (+0,7%). Sprzedaż organiczna spadła o 0,7%. Zysk netto przekroczył 60 mln euro.
Stabilne wyniki były wynikiem niskich cen w detalu, ostrej konkurencji. Najlepiej wypadła sprzedaż produktów wypromowanych i dobrze kojarzonych marek: Caffè Latte, YoQua i Energy Milk oraz serów Kaltbach i Luzerner Rahmkäse. Na rynkach zagranicznych szczególnie dobrze spisały się marki produktów kozich
Emmi oczekuje w drugiej połowie utrzymania się rozchwiania rynkowego i wzrostu swojej sprzedaż na poziomie 1%.