1. Aktualności
  2. Polska

Mlekpol (SM): Różna dynamika na rynku jogurtów pitnych

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© mlekpol (sm)

– Sezon od maja do września to czas, kiedy sprzedaż jogurtów do picia zdecydowanie rośnie. Konsumenci zastępują cięższe przekąski właśnie jogurtami – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Ewa Gromadzka Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM). – Ich wygodne opakowania ułatwiają zabranie ze sobą takiego posiłku do lasu, na plażę, na łódkę. W sezonie jesienno-zimowym jogurty do picia wciąż popularne są wśród nastolatków i osób dorosłych dbających o zdrową, zbilansowaną i nieobciążającą dietę. Dzieci chętniej wybierają smaki owocowe i deserowe. Jogurty pitne naturalne zaś są częściej wybierane przez dorosłych. Przewiduje się, że skumulowany wzrost kategorii jogurtów pitnych na świecie w latach 2014-2017 wyniesie ok. 6,5%. W Polsce ostatnie dwa porównywalne okresy (2014/2013 i 2015/2014) charakteryzują się różną dynamiką (ilościową): dla pierwszego – 97% i drugiego – 103%.


– Konsumenci doceniają prozdrowotne właściwości napojów fermentowanych, w tym jogurtów. Warto przypomnieć, że jogurt wyróżnia się wysoką przyswajalnością białek i tłuszczu oraz dużą zawartością witaminy A i wielu witamin z grupy B. Kultury bakterii jogurtowych są niezastąpione w utrzymaniu prawidłowej flory bakteryjnej i podniesienia odporności organizmu. Jogurty są bogate w dobrze przyswajalny wapń. Warto wprowadzić je do diety osób dojrzałych, również ze względu na profilaktykę osteoporozy. Od lat najpopularniejsze są smaki tradycyjne: naturalny i truskawkowy. Coraz większym powodzeniem cieszą się jogurty dwusmakowe i deserowe. Klienci wybierają najchętniej jogurty w opakowaniach 400 g i 250 ml – dodaje Ewa Gromadzka.
– Jogurty naturalne przeżywają prawdziwy boom. Te gęste coraz częściej zastępują w polskiej kuchni, majonez, śmietanę, a nawet tłusty twaróg. Te do picia są znakomitą bazą sezonowych koktajli. Z naszych analiz wynika, że jogurty naturalne będą cieszyć się powodzeniem wśród konsumentów bez względu na zmieniające się mody. Zadomowiły się w polskich kuchniach na dobre – podkreśla Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM).
– Mlekpol (SM) oferuje bogatą paletę jogurtów do picia. Pod marką Milko konsumenci mają do wyboru jogurt: naturalny, truskawkowy, żurawinowy, czerwoną pomarańczę, morelowy, wiśniowy. Dużym powodzeniem cieszą się także jogurty pitne deserowe Milko: waniliowy, tiramisu i straciatella.
Nowością Mlekpol (SM) są wprowadzone w maju jogurty Łaciate bez laktozy. To niepowtarzalne smaki lata w trzech orzeźwiających odsłonach. Dla konsumentów nietolerujących cukru mlecznego pod marką Łaciate proponujemy jogurty pitne bez laktozy; jeżyna-malina, truskawka-czarna porzeczka i ananas-kokos. Wygodne 250 ml opakowanie świetnie sprawdza się w podróży, podczas wycieczek czy pikników – dodaje Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu w Mlekpol (SM).