1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Oczekiwania konsumentów dotyczą: naturalności, wartości odżywczej, bezpieczeństwa i etyki

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland

– Produkty z oferty Hochland wpisują się w grupę wygodnych produktów mleczarskich. W produkcie ważne są receptura i opakowanie, bowiem te dwie rzeczy budują preferencje konsumenckie – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Zdrowy styl życia jest dla konsumentów coraz ważniejszy! Na fali tego trendu coraz więcej osób sięga po naturalne produkty. Organizacja Business in the Community (BITC), jedna z najbardziej opiniotwórczych instytucji w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu na świecie, przedstawiła najważniejsze oczekiwania konsumentów wobec produktów żywnościowych i zidentyfikowała wynikające z nich wyzwania dla sektora (w raporcie „The Opportunities and Challenges of Running a Responsible UK Food and Drink Business”). Także polscy konsumenci coraz większą wagę przykładają do zdrowia i bezpieczeństwa produktów, a także środowiskowych i etycznych uwarunkowań procesu produkcji.


– Dzisiaj szukamy produktów smacznych, naturalnych, odżywczych, w wygodnych opakowaniach. Zaczynamy dostrzegać coraz wyraźniejszy związek między sposobem odżywiania, a jakością i długością życia. Obserwujemy coraz większą popularyzację zdrowego trybu życia. Zdrowe, odżywcze produkty żywnościowe są komplementarnym elementem tego trendu. Szukamy coraz bardziej wyrafinowanych smaków, które dają nam przyjemność doznań sensorycznych. Nabiał zawsze był i będzie odbierany pozytywnie, jako zdrowy i niezbędny element codziennej diety, która powinna być bogata w całą serię składników takich jak: wapń, biało, witaminy – mówi PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.
– Konsumenci w Polsce nieustannie uczą się odmian i gatunków sera. Z jednej strony ze względu na fakt, że jesteśmy ciągle w biegu i cierpimy na permanentny niedoczas potrzebujemy wygodnych i szybkich rozwiązań. Z drugiej strony oczekujemy, aby to, co jemy było naturalne, zdrowe, prawie jak z ogródka i jednocześnie smaczne. Pogodzenie tych rzeczy jest wielkim wyzwaniem. Najbliżej tej definicji są sery białe, które są zdrowe i smaczne, jednak brakuje im wygody. Mamy też sery topione, które są wygodne, smaczne i bez konserwantów. Kluczem do rozwoju kategorii jest wprowadzenie nowych rozwiązań w zakresie opakowań, smaku, składników. To miejsca na prawdziwe innowacje, które powiększą grupę konsumentów oraz wprowadzą nowe okazje do konsumpcji – wskazuje Jacek Wyrzykiewicz.
– Najcenniejsze są innowacje kreujące nowe okazje i zwyczaje konsumenckie, jak np. Almette Fruit. Handel jest otwarty na nowe produkty, czego najlepszym przykładem jest właśnie wykreowanie przez nas segmentu owocowych serków puszystych pod marką Almette, które szturmem podbiły serca konsumentów, wnosząc świeży powiew do kategorii. Linia Almette Fruit to cztery różnorodne warianty: Almette z Morelą i Wanilią, Almette z Gruszką z Jabłkiem Almette z Wiśnią i Żurawiną oraz Almette z Jagodą i Maliną. To odpowiedź na oczekiwania konsumentów: puszysty serek ze znanymi i lubianymi owocami w wyrafinowanych połączeniach i „czystą” formułę z polskiego mleka i naturalnych składników. Według różnych statystyk w Polsce 30-40% osób czyta etykiety produktów. Konsument jest coraz częściej zainteresowany wiedzą na temat zdrowego żywienia. Istnieje także wiele akcji edukacyjnych: 5 porcji dziennie, czytaj etykiety to tylko nieliczne z nich – wylicza nasz rozmówca.
– Na rynku pojawiają się nowe segmenty i kategorie produktów, widoczne jest większe zróżnicowanie oferty, wyższa jakość. Przy tym oczywiście zauważalna jest zdecydowanie większa konkurencja, ogromny skok technologiczny i ekspansja marek własnych. Kategorie, które mają szanse osiągnąć duży sukces na rynku powinny wpisywać się w masowe trendy. To, co nas bardzo cieszy, to fakt, że marka ma spore znaczenie, a sery z naszej oferty – Hochland, Almette, czy Valbon cieszą się dużym zainteresowaniem wśród konsumentów – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.
Więcej o innowacjach w zakresie żywności wygodnej w najbliższym numerze Forum Mleczarskie Handel 4/2016.