1. Aktualności
  2. Świat

Włochy: Granarolo chce być centrum sprzedaży produktów włoskich. Nie tylko mleczarskich.

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© fm

Firma będąca nr 1 we włoskim mleczarstwie realizuje strategię poszerzania portfolio, aby produkować i handlować najlepszym włoskim asortymentem spożywczym. To dobre rozwiązanie biorąc pod uwagę ograniczone możliwości rozwoju w mleczarstwie przy bardzo wysokiej konkurencji.


Granarolo aktywnie buduje przyczółki na rynkach poza Włochami. Ma udziały w spółkach handlowych w Nowej Zelandii, Brazylii, Francji, Szwecji, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Chile.
Niedawno firma zainwestowała w firmę działającą w branży ekologicznej, teraz Granarolo kupiło 66% udziałów w firmie Giacobazzi, specjalizującej się w produkcji szerokiego asortymentu octów balsamicznych z oznaczeniem ChOG i sprzedażą ich w Wielkiej Brytanii oraz USA.
Granarolo już handluje szynką parmeńską i makaronami. Wiele produktów to włoskie specjalności regionalne i wyroby tradycyjne.