1. Aktualności
  2. Świat

Canadean: 1/3 konsumentów podjada między posiłkami. Młodsi upowszechniają trend

Źródło: Canadean
Autor: Janusz Górski

Sięganie po przekąski jest coraz popularniejsze dzięki młodszym konsumentom.To oni sięgają po przekąski najczęściej – twierdzą analitycy Canadean. Według badań firmy przeprowadzonych w 2015 roku, 41% konsumentów w wieku 18-24 lata sięga po przekąski między posiłkami, a w grupie 25-34 jest to już 44% respondentów. Wraz z wiekiem podjadanie między posiłkami jest zjawiskiem coraz rzadszym: w grupie 35-44 lata jest to 39%, w grupie 45-55 lat już tylko 31%. Konsumenci w wieku 55-64 są jeszcze bardziej konserwatywni: tylko 29% sięga po przekąski, a w grupie 65+ jest to już tylko 23%.


Canadean zapytał konsumentów kiedy i dlaczego sięgają po przekąski. Dominowały odpowiedzi mówiące o potrzebie uzyskania dodatkowej energii lub potrzebie dostarczenia sobie czegoś odżywczego. Zwraca uwagę także inna potrzeba: odstresowania się i podania czegoś na spotkanie z przyjaciółmi.
Pobłażanie swoim zachciankom i ogromne możliwości czynienia okazji dla konsumpcji przekąsek są ważnymi czynnikami rozwoju rynku dla producentów i handlowców. Istotne jest też to, że zwyczaje związane z konsumpcją przechodzą na dzieci dzisiejszych konsumentów przekąsek i w ten sposób nawyk do korzystania z nich staje się bardziej powszechny.